۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۵۳۲۳۱۳
حجت الاسلام میرباقری:

فرهنگ سازی دینی در جامعه از وظایف حاکم اسلامی است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه فرهنگ سازی از مهمترین وظایف حاکم اسلامی است، گفت: مسؤولان جامعه اسلامی نمی‌توانند بگویند ما معاش جامعه را با فروش نفت تامین می‌کنیم و کاری به دین مردم نداریم.
سخنرانی حجت الاسلام سید حمید میرباقری در حرم امام رضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حمید میرباقری استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد شهید بهشتی، گفت: تربیت موضوع و محورش انسان است.

وی افزود: تربیت انسان نیاز به شناخت او دارد بنابراین برای شناخت انسان نیاز به شناخت سازنده او است چرا که سازنده از همه امور انسان آگاهی دارد برهمین اساس خداوند عده‌ای آگاه به سازنده انسان را برای هدایت بشر در راستای حصول این شناخت ارسال داشته تا بندگان الهی به واسطه آن بزرگان به تربیت خود آگاه شوند.

حجت الاسلام میرباقری با استناد به قرآن کریم بیان داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: خود و خانواده‌هایتان را از آتش دوزخ حفظ کنید؛ گاهی مشاهده می‌شود که بزرگ خانواده عمل قبیحی را انجام می‌دهد در حالی که اعضای خانواده را از انجام آن فعل قبیح نهی می‌کند در حالی که خداوند می‌فرماید ابتدا خودت و بعد خانواده‌ات را از گناه دور کن؛ بنابراین انسان برای تربیت اعضای خانواده ابتدا خود باید عامل باشند سپس دیگران را به کارهای خوب تشویق کنند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: همچنین والدین نباید فرزندان را به حال خود رها کنند چرا که این رهایی انسان را به دامن شبهات سوق می‌دهد. پیامبر(ص) فرمودند: انسان در برابر اعمال دیگران مسؤول است؛ یکی از آن مسؤولان حاکم جامعه اسلامی است بنابراین سرپرست جامعه نمی‌تواند بگوید من معاش جامعه را با فروش نفت تامین می‌کنم و کاری به دین مردم ندارم.

وی اضافه کرد: یکی از وظایف حاکم جامعه همان فرهنگ سازی است که از سوی او انجام می‌شود امروز ساخت و اکران فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی و چاپ و نشر کتاب‌ها همه در دست امیر جامعه است بنابراین او می‌تواند در جامعه با استفاده از همین ابزارها فرهنگ سازی کند.

حجت الاسلام میرباقری در ادامه اظهار داشت: متاسفانه امروز قرآن کریم در مدارس ما مورد بی توجهی قرار گرفته و این مهم به امیران جامعه و خانواده‌ها برمی‌گردد.

استاد حوزه علمیه با تاکید براینکه والدین باید مراقب فرزندان خود باشند، ابراز کرد: والدین نسبت به گمراه نشدن فرزندان مسؤول هستند و این مسؤولیت در تمام دوران زندگی انسان جاری است و یکی از آن امور این است انسان زمانی که می‌خواهد ازدواج کند باید دقت داشته باشد که با چه کسی ازدواج می‌کند آیا او می‌تواند اولاد صالح تربیت کند./807/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات