۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۵۳۲۴۸۸
مدیر حوزه علمیه شهرستان آبدانان:

حوزه علمیه پایگاه و مهد بصیرت افزایی است

مدیر حوزه علمیه شهرستان آبدانان گفت: دشمن امروز به دنبال راهی برای نفوذ در حوزه های علمیه است چرا که به خوبی می داند پایگاه بصیرت افزایی و مهد آن همین مدارس علمیه است.
حوزه علمیه

حجت الاسلام علی رستگار، مدیر حوزه علمیه شهرستان آبدانان، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، اظهار داشت: طلاب علوم دینی باید مزین به علم، اخلاق و تقوا باشند.

وی افزود: هرچه این مولفه ها در یک طلبه افزایش پیدا کند او مسیر سعادت را سریع تر از قبل طی خواهد کرد و البته با ثبات قدم.

حجت الاسلام رستگار خاطر نشان کرد: طلاب مدرسه علمیه آبدانان کوشیده اند تا با رعایت این سه فاکتور در راه تبلیغ دین که هویت اصلی طلاب هم تبلیغ و تببین معارف اسلامی است بتوانند سرباز خوبی برای امام زمان باشند.

مدیر مدرسه علمیه آبدانان ابراز داشت: یکی از برنامه هایی که مدنظر مسؤولان حوزه علمیه آبدانان است حرکت در مسیر اجرا کردن مطالبات و منویات رهبری که انصافا تلاش بی وقفه این عزیزان در این زمینه قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه هویت طلبگی باید تا آخرین لحظه عمر یک طلبه رعایت شود، گفت: کسانی که به عشق خدمت به امام عصر(عج) و با داشتن علاقه و اشتیاق به تحصیل علوم دینی وارد حوزه های علمیه می شوند باید بدانند که فاکتور های طلبگی و ذی طلبگی همان داشتن تقوا، کسب علم و مکارم اخلاق و تبیین و تبلیغ معارف اسلامی است و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نباشند.

این مدرس حوزه تاکید کرد: باید در تربیت طلاب دقت ویژه شود که سه فاکتور تقوا، علم و اخلاق سه مولفه جدا ناپذیر از شخصیت یک محصل علوم دینی است و باید طلبه در تلاش باشد تا این سه مولفه را در خود تقویت کند و در این مسیر برنامه های حوزه های علمیه نقش بسزایی خواهند داشت.

حجت الاسلام رستگار به موضوع بصیرت افزایی در حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: بصیرت یعنی چراغ راه تشخیص حق از باطل و اگر طلبه ای بصیر نباشد قطعا دچار سردرگمی خواهد شد و از ان هویت و رسالت اصلی خود که همان رسالت انبیا است فاصله خواهد گرفت و دور می شود.

مدیر مدرسه علمیه شهرستان آبدانان عنوان داشت: دشمن امروز به دنبال راهی برای نفوذ در حوزه های علمیه است چرا که به خوبی می داند پایگاه بصیرت افزایی و مهد آن همین مدارس علمیه است.

وی اضافه کرد: یکی از علل تاکید مقام معظم رهبری بر انقلابی ماندن حوزه مساله نفوذ فرهنگی است زیرا که امروز شاهد هستیم که دشمنان با هزاران خدعه و نیرنگ فرهنگی و توسط دستگاه های تبلیغاتی خود به دنبال این هستند تا مردم را از باورهای دینی دور کنند و از این برای اجرا کردن نقشه های شوم خود استفاده کنند.

حجت الاسلام رستگار با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف دشمن پیاده کردن اسلام سکولار در جامعه است، تصریح کرد: مساله پیاده کردن اسلام سکولار یکی از خطرات بسیار جدی است و این حتی شنیده شده در بعضی مدارس علمیه سطح کشور رسوخ پیدا کرده که طلاب باید با علم و منطق به این تفکر خطرناک پاسخگویی کنند.

این مدرس حوزه خاطر نشان کرد: بحمدالله مدرسه علمیه شهرستان آبدانان در مسیر ترقی و رشد قرار گرفته و با برنامه ریزی دقیق و کارشناسی شده و شناسایی نقاط ضعف بدنبال این هستیم تا محیطی علمی، اخلاقی و با نشاط را برای طلاب فراهم سازیم./۸۷۹/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات