۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۵۳۲۴۹۸
آیت الله علوی گرگانی تأکید کرد؛

مسؤولان دانشگاه ها اصول تربیت دانشجو را رعایت کنند/ ضرورت اسلامی شدن دانشگاه ها

حضرت ‌آیت الله علوی گرگانی اسلامی شدن دانشگاه ها را امری ضروری عنوان کرد و گفت: مسؤولان دانشگاه ها باید اصول تربیت دانشجوی مفید را رعایت کنند تا دانشجویی با سواد و با مهارت تربیت شود.
حضرت آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی امشب در دیدار فرهاد رهبر رییس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر لزوم توجه به مسائل تربیتی و فرهنگی با توجه به فرمایشات اهل بیت(ع)، گفت: اساتید باید با بهره گیری از دستورات اسلامی و روایات اهل بیت(ع) دانشجویان خوبی را  تربیت کنند تا در آینده منشأ اثر باشند.

وی افزود: دانشگاه ها نیز باید زمینه ای را فراهم کنند تا دانشجویان بتوانند تحصیل کنند و البته در کنار تحصیل باید به برنامه های تربیتی دینی توجه داشت، بنابراین نباید در حق دانشجویان کوتاهی شود

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اسلامی شدن دانشگاه ها را امری ضروری عنوان کرد و اظهار داشت: مسؤولان دانشگاه ها باید اصول تربیت دانشجوی مفید را رعایت کنند تا دانشجویی با سواد و با مهارت تربیت شود و بتواند به جامعه خود خدمت کند.

وی کمال انسان را در تفقه در دین، فراگیری شیوه زندگی و صبر دانست و ادامه داد: اساتید دانشگاه ها باید توجه داشته باشند دوره جوانی که دانشجویان در دانشگاه های سپری می کنند دورانی بسیار حساس و مهم است که باید بر اساس آموزه های دینی آموزش ها انجام شده و دانشجویان با استفاده از آموزه های اسلامی تربیت شوند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که اساتید دانشگاه باید در گفتار و رفتار خود اسلام را رعایت کنند، ابراز داشت: اگر اساتید متعهد و مؤمن برای دانشجویان انتخاب شود یقینا این ویژگی ها نیز در دانش پژوهان نیز به وجود خواهد آمد و این رفتارها در ذهن دانشجو ماندگار خواهد بود.

وی با اشاره به وجود سنت حسنه مباحثه در حوزه های علمیه، عنوان کرد: دانشجویان باید سعی کنند همانند حوزویان نشست های علمی و تبادل و نقد و نظر داشته باشند که این روش بسیار مؤثر است و همواره در حوزه های علمیه رایج بوده است، متاسفانه امروزه بحث‌های علمی کاهش پیدا کرده و سبب دغدغه برای بزرگان شده است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم همچنین تربیت دانشجو بر اساس آموزه های دینی و فرمایشات اهل بیت(ع) را سبب موفقیت در تحصیل، تدریس و همچنین موفقیت در زندگی دانست./1323/۲۰۲/ح

ارسال نظرات