۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۵۳۲۵۳۸
امام جمعه تبریز:

حوزه علمیه تبریز مهد پرورش علما است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: حوزه علمیه تبریز مهد پرورش علمای بزرگ و مراجع تقلیدی همچون آیت الله کوه کمری، علامه جعفری، ملکی تبریزی، شهید آیت الله مدنی، شهید قاضی طباطبایی و سیدعلی آقا قاضی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی صبح امروز در اختتامیه هشتمین اجلاسیه منطقه‌‌ای علمای بلاد شمال غرب کشور که در سالن اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: افتخار داریم که به نمایندگی از استان‌‌های آذربایجان‌‌غربی و اردبیل میزبان هشتمین اجلاس هستیم.

وی با بیان این‌که هماهنگی اولیه این اجلاسیه از سوی آیت الله حسینی بوشهری و آیت الله شبستری در ماه‌‌های گذشته صورت گرفته بود، خاطرنشان کرد: اجرای این اجلاسیه به زمانی موکول شد که از حضور نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی محروم هستیم، اما برکات این حرکت ارزشمند سال‌ها در منطقه ملموس خواهد بود.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صبغه تاریخی حوزه علمیه آذربایجان گفت: حوزه علمیه تبریز مهد پرورش علمای بزرگ و مراجع عظام تقلیدی همچون آیت الله کوه کمری، علامه جعفری، ملکی تبریزی، شهید آیت الله مدنی، شهید قاضی طباطبایی و سیدعلی آقا قاضی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که بسیاری از علمای بزرگ امروز و تعدادی از مراجع تقلید در حوزه علمیه طالبیه تبریز از محضر اساتید برجسته استفاده کرده‌اند، خاطرنشان کرد: آیت الله شید محمد اسماعیل غروی که در مرور زمان نام و یاد او به فراموشی سپرده شده است، در حوزه علمیه تبریز علم آموخته است.

وی ادامه داد: آن عالم فرزانه یکی از مفاخر آذربایجان بودند که حضرت آیت الله سبحانی به دنبال کتاب نفیسش، تبصره علامه رفتند، توسط حوزه علمیه تبریز چهار نسخه از این کتاب گرد هم آمد و اکنون در حوزه علمیه قم مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای چاپ آماده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که خروجی اجلاسیه علمای بلاد منطقه شمال‌غرب جمع‌بندی و به محضر مقام معظم رهبری خواهد رسید، اظهار داشت: امیدواریم برگزاری این اجلاسیه برکات عظیمی داشته باشد و در تحقق اهداف نظام مقام معظم رهبری قدم‌‌هایی را برداریم.

امام جمعه تبریز با اشاره به برگزاری نشست‌های متعدد تخصصی در کمیسیون‌ها سه‌گانه در روز نخست اجلاسیه گفت: تحول در حوزه‌های علمیه، احیای جایگاه تاریخی حوزه علمیه آذربایجان و نقش پررنگ حوزه و روحانیت در مقابله با معضلات اجتماعی و سیاسی از مهم‌ترین مطالبات اجلاسیه بوده است./935/پ203/ب1

ارسال نظرات