۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۵۳۲۵۴۱
حجت الاسلام مؤمنی:

اتصال به دستگاه سید الشهدا انسان را محبوب خداوند می کند

استاد حوزه علمیه گفت: هرگونه فعالیت در دستگاه امام حسین(ع) اعم از اشک ریختن و زیارت کردن و خدمت کردن به زوار نور عقل را تقویت می کند؛ امام حسین(ع) محبوب خداوند است و کسی که وصل به حضرت ابا عبدالله(ع) می شود نیز محبوب خداوند خواهد شد.
حجت الاسلام سید حسین مؤمنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی در سخنرانی شب گذشته که در هیأت فرهنگی مذهبی رضوان برگزار شد، گفت: به تأخیر افتادن امر ازدواج جوانان عامل اصلی فسادهای اخلاقی است.

وی در ادامه بررسی عوامل تضعیف کننده عقل و تقویت کننده نفس افزود: یکی از عواملی که نور عقل را خاموش می کند، کثرت کلام است، اگر سخن حکیمانه به منزله نقره باشد سکوت کردن طلا است، جناب لقمان به فرزندشان می گویند کسی که زیاد حرف می زند کمتر فکر می کند، انسان باید سعی کند به اندازه ای که ضرورت اقتضاء می کند لب به سخن بگشاید.

حجت الاسلام مؤمنی تصریح کرد: توجه داشتن به عباراتی که از لسان خارج می شود بسیار مهم است و در زندگی انسان اثرات زیادی می گذارد، امام معصوم (ع) در روایتی می فرمایند، انسان مؤمن اول فکر می کند و سپس سخن می گوید ولی انسان احمق ابتدا سخن می گوید سپس به کلامی که بیان کرده فکر می کند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که شهوت رانی نور عقل را زایل می کند، تبیین کرد: شهوت در معنای عام به معنای زیاده خواهی در انواع زمینه های مادی است ولی شهوت خاص که تلفات زیادی هم دارد،  شهوت جنسی است، شهوت نور عقل امثال برصیصای عابد که فردی مستجاب الدعوه بود را خاموش کرد.

وی افزود: به بهانه های واهی در ازدواج ها تأخیر انداختن، نتیجه اش فسادهای خیابانی است که هر روز در حال افزایش است، نباید در امر ازدواج جوانان سخت گیری کنیم.

حجت الاسلام مؤمنی اذعان کرد: برای مدیریت کردن و کنترل شهوات عام و خاص توجه و توسل به الله و وجه الله لازم است.

خطیب توانا با توجه به روایات معصومین(ع) ابراز کرد: آرزوهای طولانی یکی از عوامل مهم زایل کننده نور عقل است؛ انسان های زیادی در طول تاریخ وجود داشته اند ولی نام حسین ابن علی(ع) در تاریخ جریان دارد؛ توجه به اثر اخروی عبادت ها در زندگی بزرگان و علما آرزوهای مادی انسان را کوتاه می کند.

وی اضافه کرد: تکبر داشتن از حالاتی است که می تواند نور عقل را خاموش کند، اگر انسان ابتدای آفرینشش را از نظر بگذراند کمتر دچار تکبر می شود.

حجت الاسلام مؤمنی گفت: فراموش کردن مقصد نهایی یعنی آخرت نیز خاموش کننده نور عقل است، اگر کسی بداند در مواجه شدن با مرگ، شاه و رعیت تفاوتی ندارند هرگز مشغول دنیا نمی شود.

وی در پایان افزود: هر گونه فعالیت در دستگاه امام حسین(ع) اعم از اشک ریختن و زیارت کردن و خدمت کردن به زوار نور عقل را تقویت می کند؛ امام حسین(ع) محبوب خداوند است و کسی که وصل به حضرت ابا عبدالله(ع) می شود نیز محبوب خداوند خواهد شد./867/پ202/ب1

ارسال نظرات