۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۵۳۲۷۱۸
مدیر عامل بنیاد کرامت مطرح کرد؛

تعامل بین الملل رسالت اصلی نیروهای انقلابی در اربعین

مدیر عامل بنیاد کرامت رسالت اصلی نیروهای انقلابی در اربعین را تعامل بین الملل عنوان کرد و گفت: اجتماع عظیم اربعین بهترین فرصت برای جذب ملت عراق به جبهه مقاومت و انقلابی است.
حاج حسین یکتا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین یکتا امشب در دومین همایش ملی هیأت های فعال در عرصه اربعین در مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران حضرت مهدی(عج) به بیان نکاتی درباره خدمات اجتماعی در اربعین پرداخت و گفت: هر مجموعه ای که مردمی شکل گرفت، ماندنی شد و هر کدام که وابسته به دولت بود، از دور خارج شد.

وی بستر شکل گیری نهادهای مردمی را چنین جلساتی عنوان کرد و اظهار داشت: کاروان بردن و سازماندهی کردن آن ها و کمک گرفتن از حاکمیت، یک مسؤول می خواهد که متأسفانه این یک نفر هنوز پیدا نشده است.

مدیر عامل بنیاد کرامت ابراز داشت: در مسیر نجف تا کربلا حدود 10 هزار خانه عراقی به زوار خدمت می کنند که بنیاد کرامت به هزار خانه عراقی نذورات و هدایا تقدیم می کند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که کار داعش تمام است؛ شرایط سال جاری از سال گذشته خیلی بهتر است؛ جای جهانی اندیشی در هیأت ما کجاست؟ دنیا میان حق و باطل گرفتار آمده است.

یکتا خاطرنشان کرد: اربعین موقعیت خوبی است تا اسلام را جهانی کنیم و هر نفر با 10 خارجی باید رفیق شود، چرا که عقبه راهبردی ما عراق است؛ ما باید به حزب اللهی ها و کاروان هایی که عازم اربعین هستند زبان عربی آموزش دهیم و به ارتباط گیری چهره به چهره بپردازیم.

وی تأکید کرد: شما «بدریون بدر کبری» هستید اما برای این امر مهم، آرایش جدی و برنامه ریزی شده ای وجود ندارد؛ هسته اصلی مقاومت و بسیج ده ها میلیونی باید در این بسترها ساخته شود.

مدیر عامل بنیاد کرامت گفت: تعامل بین الملل باید رسالت اصلی نیروهای انقلابی در اربعین باشد؛ ما برای انتقال گفتمان انقلاب اسلامی کاری نکرده ایم و تا به حال این اتفاق به خودی خود رخ داده است، اما امروز باید با جدیت وارد شویم و اقدام کنیم.

وی بیان داشت: اگر در خدمات اجتماعی وارد نشوید، هیأت ها عقب می مانند و کار حرفه ای انجام نشده است؛ اگر هیأت ها وارد غصه های مردم نشوند، از کارهای حرفه ای عقب می مانند و ثمره چندانی نخواهد داشت.

یکتا ادامه داد: این که مردم فردی را بپذیرند و پول خود را به او بدهند و امین خود بدانند تا به مردم کمک کنند، کار بسیار سختی است؛ امروز هم بسیاری از مردم یا درد بیکاری دارند یا کارشان کساد است.

وی افزود: کارآفرینی خیلی پیچیده است و به این راحتی که تصور می شود نیست؛ وقتی کار بخواهد مردم نهاد باشد، حرفه خاصی می طلبد، چرا که تولید پول در این دوره کار بسیار سختی است؛ امروز اگر آب دست شماست باید زمین بگذارید و به اقتصاد بپردازید.

مدیر عامل بنیاد کرامت گفت: پول زمانی بد است که طمع و مال اندوزی باشد؛ تا کنون چند نفر از بچه های هیأت به مطالعه امور اقتصادی پرداخته اند و حداقل مشکل کار خود را حل کرده اند؟

وی خاطرنشان کرد: چه کسی باید مشکلات ازدواج جوانان را حل کند؟ اعتیاد و آسیب های اجتماعی که جای خود دارد؛ بنیادهای مردم نهاد باید وارد میدان شوند تا این مشکلات حل شود؛ برخی مؤسسات غیر حزب اللهی روزانه یک میلیارد تومان از مردم پول می گیرند؛ مگر بچه حزب اللهی ها نمی توانند چنین کاری انجام دهند.

یکتا تصریح کرد: پایگاه های روسیه در سوریه مستقر شده و در حال خدمت رسانی اجتماعی است؛ در عراق هم هزاران مؤسسه خدمت رسانی آمریکایی و ترکیه ای تأسیس شده است؛ جای بچه حزب الهی ها کجاست؟ اروپایی ها و آمریکایی ها سه شیفت کار می کنند و اگر به فکر خواب و استراحت باشیم، عقب می مانیم.

وی در ادامه اظهار داشت: عراقی ها را به هیأت های خود دعوت کنید و با آن ها ارتباط گیری کنید؛ باید روابط خود را با ملت عراق افزایش دهیم و آن ها را به جبهه خود جذب کنیم؛ با وجود این که داعش خارجی و منافق داخلی دارد ما را می کوبد، باید برای جهانی اندیشی فکر کنیم.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی کرامت در پایان با بیان این که حال ما خراب است و نیت ما خالص نیست، گفت: هنوز یک هیأت ما در محل نمی تواند یک محله را به خود جذب کند اما شهید حججی که برای خدا و در راه خدا رفت و به شهادت رسید، با ورود به ایران، حال و احوال همه ملت را دگرگون کرد./840/۲۰۲/ح

ارسال نظرات