۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۵۳۲۷۲۸

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی

دیدار حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با رییس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان، راه اندازی رادیو تصویری زیارت در سالن صبای مشهد و راه‌اندازی رادیو زیارت اقدامی اثر بخش در مسیر اشاعه فرهنگ رضوی در بیان تولیت آستان قدس رضوی از اخبار مهم و کوتاه استان قدس رضوی است.
آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در دیدار با رئیس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان، اظهار داشت: در سیاست اقتصادی جمهوری اسلامی ایران تجارت با همسایگان در اولویت است.

وی افزود: مشهد سالانه افتخار میزبانی خیل عظیمی از زائران پاکستانی را دارد؛ باید در جهت تسهیل تشرف این زائران زیر ساخت‌های سفر در حوزه هوایی و زمینی بیش از پیش فراهم شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه روابط دوستی عمیقی میان ملت پاکستان و انقلاب اسلامی وجود دارد، گفت: همان محبتی که مردم پاکستان دیروز به امام خمینی(ره) داشتند، امروز نسبت به امام خامنه‌ای دارند.

وی تصریح کرد: ستادی متشکل از آستان قدس، استانداری، وزارت خارجه و چند نهاد دیگر برای خدمت رسانی شایسته به زائران پاکستانی مشهد تشکیل شده و خوب است ستادی نیز برای تسهیل شرایط زیارت برای این زائران در پاکستان تشکیل شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تصریح کرد: آستان قدس به دنبال ایجاد روابط پایدار علمی و فرهنگی با پاکستان است و برای دستیابی به این مهم، بخش بین الملل آستان قدس تلاش‌ها و اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

راه اندازی رادیو تصویری زیارت در سالن صبای مشهد

با حضور حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی؛ علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی؛ علی دارابی، معاون امور استان‌های صداوسیما جمهوری اسلامی و محسن نصرپور، مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی در سالن صبای مشهد برگزار شد.

گفتنی است، این رادیو با هدف آگاهی‌بخشی و معرفت افزایی، ترویج و توسعه گفتمان اسلامی و سیره رضوی، ارتقای سطح معنوی و نشر و رشد معارف دینی با محوریت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) خاصه حضرت امام علی‌بن موسی الرضا(ع)، ارتقای فرهنگ رضوی، زیارت و میزبانی و... در سطح ملی آغاز به فعالیت کرده است.

راه‌اندازی رادیو زیارت اقدامی اثر بخش در مسیر اشاعه فرهنگ رضوی است

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در آئین راه اندازی آزمایشی رادیو تصویری زیارت که با حضور معاون امور استان‌های صداوسیمای جمهوری اسلامی، استاندار خراسان رضوی، مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی و جمعی از فعالان عرصه رسانه در سالن صبای مشهد مقدس برگزار شد، زیارت را کانون معرفت افزایی برای امت اسلامی معرفی و ابراز کرد: زیارت یک برش از زندگی زائر نیست بلکه نقطه عطفی در زندگی اوست که در تمام لایه‌های زندگی زائر تأثیرگذار است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به هجمه‌های رسانه‌های معاند نسبت به مقوله زیارت، ابراز کرد: هجمه‌هایی که امروزی از سوی دشمنان به مقوله زیارت می‌شود نشان دهنده نقش اثر بخش آن بر انسان سازی و جامعه سازی قرآنی است.

وی مقوله رسانه را برای انتقال حال و هوای بارگاه منور رضوی به تمام دلدادگان و مشتاقانی که به هر دلیل امکان حضور فیزیکی را در این صحن و سرا ندارند؛ یک ضرورت توصیف و بیان کرد: آستان قدس رضوی راه اندازی رادیو زیارت را اقدامی اثر بخش در مسیر اشاعه فرهنگ رضوی می‌داند و نسبت به افزودن غنای محتوای پخش شده از آن همکاری خواهد داشت.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این مطلب که رسانه ملی یکی از بهترین ابزارها برای نشان دادن محاسن کلام اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: محاسن و زیبایی‌های کلام اهل بیت(ع) باید به وسیله صدا و سیما به بشریت چه مسلمان و چه غیرمسلمان منتقل شود.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: جلوه‌های زیبایی کلام امام رضا(ع) را باید به وسیله رسانه‌ها به مردم انتقال داد، تا فرهنگ رضوی در جوامع بیش از پیش اشاعه یابد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در پایان ضمن تقدیر از دست اندرکاران راه اندازی این رادیو، گفت: امروز رسانه‌ها از جمله رسانه ملی؛ منبرهایی اثر بخش برای تبیین فرهنگ رضوی و جامعه سازی قرآنی هستند./۸۵۹/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات