۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۵۳۲۷۵۷
آیت‌الله صدیقی:

دشمنان ملت ایران مشت بر آب می‌کوبند/ مسؤولان به تهدیدهای آمریکا وقعی ننهند

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سخنان اخیر رییس جمهور آمریکا، آن را اراجیفی خواند که به زبان ناموزون و بی‌انضباط و بی‌اخلاق وی آمد، اما بر هوشیاری مسؤولان و ملت ایران افزود.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران مسؤولان اجرایی، تقنینی و قضائی کشور را به تقوا و زنده نگاه داشتن یاد خدا در همه کارها توصیه کرد و خواستار توجه بیش از پیش به مردم و رفع نیازها و مشکلات آنان شد.

وی با بیان این‌که دشمن همه راه‌ها را امتحان کرده و شکست خورده است، از این‌رو به ایجاد اختلاف، دو قطبی شدن و بی‌اعتقاد کردن ملت ایران دل بسته است، گفت: مردم انقلاب نکردند تا چیزی بگیرند بلکه همه چیزشان را دادند که اسلام بیاید و امروز هم برای حاکمیت اسلام همه چیز خود را صادقانه می‌دهند.

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: این روزها و این ریاست‌ها حباب روی آب است و با یک توفانی آمده و با توفان دیگر می‌رود، مسؤولیت داریم و امانت سنگینی بر دوش ما گذاشته شده است که باید متوجه آن باشیم.

سخنان ترامپ اراجیفی بیش نبود

وی در ادامه با اشاره به سخنان اخیر رییس جمهور آمریکا در جمعه گذشته، آن را اراجیفی خواند که به زبان ناموزون و بی‌انضباط و بی‌اخلاق وی آمد، اما بر هوشیاری ملت ایران افزود.

آیت‌الله صدیقی با بیان این‌که کفر، استکبار و دنیای سلطه معجزات انقلاب را نمی‌تواند تحمل کند، ابراز کرد: آن زمان که ما انرژی هسته‌ای نداشتیم، موشک نداشتیم و در کشور خود تازه انقلاب کرده بودیم، آنها این پدیده نو که مجرای حاکمیت ولایت فقیه بود را برای غارتگری و فریبکاری خود خطرناک می‌دیدند.

وی با اشاره به این‌که ولایت فقیه جامعه را به خدا دعوت می‌کند، افزود: اگر اسلام حاکم باشد هواپرستان شکست می‌خورند؛ آنها که لیبرال دموکراسی را به عنوان یک ایده‌آل موعود تلقی کرده بودند و همین را کعبه آمال دل‌ها معرفی می‌کردند و جز این هیچ امری دیگری قدرت تولد، بروز و ظهور و جلوه نداشت.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: خدا امام را مأمور کرد و امام کاری کرد که تنها انبیا چنین کاری را کرده بودند؛ بی‌اعتنا به شرق و غرب پرچم غدیر را دست گرفت و مردم را به خدا دعوت کرد و همه را فقیر معرفی کرد و گفت سعادت دنیا و آخرت در این است که خدا، خدای ما باشد و ما هم بنده باشیم.

جامعه‌ای که با قدرت خدا آشنا شود تن به ذلت نمی‌دهد

وی با تأکید بر این‌که ولی فقیه خودساخته‌ترین و خداترس‌ترین مردم است، چون خدا در وجود او است جامعه را به خدا دعوت می‌‌کند، اظهار داشت: جامعه‌ای که با علم و قدرت خدا آشنا شود تن به ذلت نمی‌دهد و هیهات من الذله امام حسین در سیرت او ظهور می‌کند و سر خم نمی‌کند.

آیت‌الله صدیقی گفت: آنها چنین واقعیتی را نمی‌خواستند پیش بیاید بنابراین جنگ را تحمیل کردند و از نظر علمی هم باید با این جنگ کار ما را تمام می‌کردند اما جنگ نه تنها کار ما را تمام نکرد بلکه به ما قدرت داد و ایمان ما را بالا برد.

وی با بیان این‌که جبهه و جنگ دانشگاه ایثار، رشادت و همت بود که به ایرانی‌ها ارزش داد، یادآور شد: خویش‌تن خودمان را در جبهه یافتیم و با دم مسیحایی روح الله که لذت بندگی را چشیده بود و جز خدا چیزی در دل او نبود، این جبهه همه را در این زنجیره با خدا مرتبط کرد و نتیجه آن اقتدار دنیوی و اخروی ملت ایران شد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: دشمنان انقلاب دجال هستند و یک چشم بیش‌تر ندارند و آن چشم دنیا بین است چون خدا ندارند ماهیت مردم ما و مکتب و ولایت ما را نمی‌توانند درک کنند از این‌رو مشت بر آب می‌زنند.

وی تصریح کرد: همه مادی‌گراها و جهان سلطه از این حقیقت بی‌خبر هستند و ما به حقیقتی متصل هستیم که این حقیقت را آنها هرگز نمی‌توانند از بین ببرند.

مسؤولان به تهدیدهای غربی‌ها وقعی ننهند

آیت‌الله صدیقی افزود: دشمنان فتنه را در ایران آوردند و باز دست خدا از آستین بیرون آمد؛ آنها داعش را به وجود آوردند اما رهبری بیدار الهی با الهامات غیبی، بصیرت مردم که از مکتب ساری و جاری شده است را به میدان آورد، مدافعان حرم مظلومانه به میدان رفتند و توطئه جهانی دشمنان برای بار چندم نقش بر آب شد.

وی اظهار داشت: دشمنان وقتی دیدند بر قدرت ما افزوده و از قدرت آنان کاسته می‌شود از قیض، انگشتان خود را به دندان گرفتند و داد زده و عصبانی شده‌اند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به برجام تصریح کرد: مسأله برجام گرچه در ظاهر واقعا تلخ است و آن مقدار که آمریکا و اروپا از برجام سود بردند و دارند می‌برند و نتیجه قرارداد را نقد بردند و آنچه برای ما گذاشتند نسیه بود که آن را هم ندادند، اما نصیحیتی برای مسؤولان ما شد که القائات غربی‌ها را وقعی ننهند.

وی گفت: دشمنان تحریمها را اضافه کردند، پول‌های ما را گرفتند و ساختمان ما را نیز مصادره کردند و اخیرا هم گستاخانه سپاه ما را تحریم می‌کنند که نیرویی مردمی و مورد اعتماد امام و از ثمرات انقلاب اسلامی و در همه صحنه‌ها کارساز است و در خنثی کردن مسأله داعش ایفای نقش کرده است.

آیت‌الله صدیقی در پایان خطاب به مسؤولان هشدار داد: شما که امروز این شجاعت را دارید و اعتراف می‌کنید که آمریکا قابل اعتماد نیست بدانید که در مسأله موشکی و منطقه‌ای می‌خواهند شما را خلع سلاح و از ریشه نابود کنند./920/۲۰۱//ح

ارسال نظرات