۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۵۳۲۷۷۴
امام جمعه پردیسان:

تاجران به حفظ آبروی کشور اهتمام داشته باشند

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با تأکید بر این که تاجران به حفظ آبروی کشور اهتمام داشته باشند، تصریح کرد: ایران یک کشور اسلامی است، بنابراین نباید کالاهای بی‌کیفیت و به اصطلاح یکبار مصرف به خارج از کشور ارسال شود، چرا که این کار خیانت است و آبروی نظام اسلامی ایران را به خطر می‌اندازد.
حجت الاسلام و المسلمین قوامی قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سیدصمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم، امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه پردیسان، بیان داشت: خداوند تواب و بخشنده است.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با قرائت آیه «أَلَمْ يَعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ هُوَ يَقْبَلُ التَّوْبَةَ عَنْ عِبادِهِ وَ يَأْخُذُ الصَّدَقاتِ وَ أَنَّ اللَّهَ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحيمُ»، اظهار داشت: خداوند متعال در آیه 104 سوره توبه تأکید می‌کند که توبه بندگانش را می‌پذیرد.

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی افزود: خداوند متعال قبل از پرداخت صدقات به فقراءآن را دریافت می‌کند و چند برابر آن را به صدقه دهنده پرداخت می‌کند.

کمک به فقرا، می‌تواند به منزله زدودن فقر و فحشا از جامعه باشد

وی یادآور شد: توبه گام برداشتن به سوی خالق است. در صورتی که بنده‌ای یک قدم به سوی پروردگارش بردارد، خداوند چندین قدم برای وی برخواهد داشت.

امام جمعه پردیسان ابراز داشت: پرداخت صدقه انسان را از دنیاپرستی و بخل پاک می‌کند. این ویروس‌ها و بیماری‌ها با پرداخت صدقه از درون جان پاک و هرس می‌شود اما این تازه آغاز راه است.

وی خاطرنشان کرد: یک صدقه دو کار انجام می‌دهد، ابتداء آدمی را از بخل عاری می‌سازد و سپس درخت سخاوت را در وجود او ایجاد می‌کند.

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی با تأکید بر این که  فقر می‌تواند منشأ فساد و فحشا ‌شود،گفت: کسی که به نیازمندان کمک می‌کند،  فقر را از جامعه‌ای می‌زداید و آن را از مبتلا شدن بر فحشا نجات می‌دهد. 

وی با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب بر تحقق اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: رهبر انقلاب در دو دهه اخیر با نامگذاری‌های سال‌های شمسی، اهمیت بالای مسایل اقتصادی را بر مسؤولان گوشزد می‌کند.

دشمن با تحریم‌ها و رفتار‌های خبیثانه‌ خود، اقتصاد کشور را نشانه رفته است

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با ابزار تأسف از تحریم‌های اقتصادی کشور، عنوان کرد: متأسفانه دشمن با تحریم‌ها و رفتار‌های خبیثانه خود، اقتصاد جمهوری اسلامی ایران را نشانه رفته است، به همین علت ما نیز باید به سوی عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی برویم.

وی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی مبتنی بر صادرات کالا است، چرا که صادرات موتور محرکه اقتصاد هر کشوری است. در صادرات باید توجه داشت تا از صادرات محصولات غیرنفتی و غیرخام جلوگیری شود و در عوض صادرات محصولات کشاورزی، صنایع دستی، تولیدات معدنی و تولیدات علمی و دینی افزایش یابد.

امام جمعه پردیسان ابراز داشت: اقتصاد جمهوری اسلامی ایران باید درونزا و برونگرا باشد، از این رو تنها در صورتی باید اقدام به واردات کالا کرد که ضرورتی وجود داشته باشد.

وی با تأکید بر این که تاجران به حفظ آبروی کشور اهتمام بورزند، تصریح کرد: ایران یک کشور اسلامی است، بنابراین نباید کالاهای بی‌کیفیت و به اصطلاح یکبار مصرف به خارج از کشور ارسال شود، چرا که این کار خیانت است و آبروی نظام اسلامی ایران را به خطر می‌اندازد./878/۲۰۱/ح

ارسال نظرات