۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۵۳۲۷۸۴

کنگره بین‌المللی «ظرفیت‌شناسی و تأثیرگذاری فضای مجازی در ارتقاء آموزش‌های دینی» پایان یافت

نخستین کنفرانس بین‌اللملی «ظرفیت‌شناسی و تأثیرگذاری فضای مجازی در ارتقاء آموزش‌های دینی» با تجلیل از آثار برتر به کار خود پایان داد.
دانشگاه مجازی جامعه المصطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین اختتامیه نخستین کنگره بین‌المللی «ظرفیت‌شناسی و تأثیرگذاری فضای مجازی در ارتقاء آموزش‌های دینی»، روز جمعه با حضور شخصیت‌های برجسته ایرانی و مهمانانی از سراسر جهان در سالن همایش شهید عارف حسینی مجتمع عالی امام خمینی(ره) جامعه‌المصطفی(ص) برگزار شد.

این کنگره بین‌المللی از ساعت 8 صبح روز پنج‌شنبه به مدت دو روز برگزار شد و امروز پس از معرفی اسامی صاحبان اثر‌های برتر و تجلیل از پژوهشگران برگزیده به کار خود پایان داد.

این کنگره با مشارکت شماری از مراکز علمی و حوزوی از جمله خبرگزاری رسا به مدت دو روز در قم برگزار شد.

سخنرانان مراسم اختتامیه این کنگره بین‌المللی حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی معاون آموزش جامعه المصطفی(ص)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی حسینی رییس دانشگاه مجازی المصطفی(ص) و عابدین سیاحت اسفندیاری دبیر علمی این کنفرانس بودند.

اسفندیاری در این مراسم با مثبت ارزیابی کردن این کنفرانس بین‌المللی، به ارایه گزارش پایانی این کنفرانس پرداخت.

وی اظهار داشت: 350 نفر در هفت زبان و 26 ملیت در این کنفرانس ثبت‌نام کردند که پس از ارایه مقالات خود به دبیرخانه این کنفرانس، در نهایت 28 مقاله توانست در تمامی مراحل داوری موفق ظاهر شده و پذیرش نهایی را دریافت کند.

دبیر علمی این کنفرانس بین‌المللی، ابراز داشت: پس از مراسم افتتاحیه در روز نخست این کنگره بین‌المللی، 5 کنفرانس در صحن عمومی کنفرانس ارایه شد و روز دوم نیز 4 پانل تخصصی به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و ترکی‌آذری و ترکی مشترکاً در سالن‌های مختلف برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: با احتساب مقالاتی که در صحن عمومی این کنگره بین‌المللی ارایه شد، در کل 25 مقاله ارایه و مورد نقد و بررسی کمیته علمی پانل‌ها و شرکت کنندگان این کنگره قرار گرفت.

اسفندیاری در اختتامیه این کنگره بین‌المللی با تأکید بر این که امروز روز پایانی این حرکت نیست، تصریح کرد: این کنفرانس آغاز یک رویداد علمی دیگری است.

وی افزود: امیدواریم در گام‌های بعدی نیز بتوانیم از قلم و دانش پژوهشگران و اندیشمندان این حوزه استفاده نماییم، به همین علت دبیرخانه این کنگره بین‌المللی تلاش خواهد کرد تا با پژوهشگران حاضر در این کنفرانس در ارتباط باشد./878/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات