۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۵۳۲۷۸۷
امام جمعه ارومیه:

بلاهت ترامپ ما را از شناخت دشمن غافل نکند

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه آمریکا توان حمله نظامی به ایران را ندارد و سخنان ترامپ احمقانه است، گفت: بلاهت ترامپ رییس جمهور آمریکا نباید ما را از شناخت دشمن غافل کند.
حجت الاسلام سید مهدی قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آ‌ذربایجان غربی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه با اشاره به سخنان بی اساس و غیر منطقی رییس جمهور امریکا، گفت: نباید بلاهت ترامپ ما را از نیرنگ دشمنان به ویژه آمریکا غافل کند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان، ابراز کرد: دشمن شناسی و شناخت موقعیت چیزی است که نباید در هیچ شرایطی از آن غفلت داشت، بی شک سخنان ترامپ سخیفانه و توأم با حماقت بود آنها هیچ گاه توان حمله نظامی به کشور ایران را ندارند.

امام جمعه ارومیه با تأکید بر حمایت از نخبگان و مخترعان کشور، تصریح کرد: مقابله با دلالان جهت تقابل با انحصار طلبی عده ای ضرورت دارد و لازم است در ثبت و بهره گیری از اختراع جوانان مخترع مسؤولان خود وارد عمل شوند.

وی با اشاره به نزدیکی ایام زیارتی اربعین و تأکید بر اهمیت زیارت اربعین، خاطرنشان کرد: هر کس در توان دارد به این کاوران زائران اربعین بپیوندد چرا که از نظر ثواب زیارت بسیار قابل توجه است و اهمیت این زیارت را دو چندان می کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با انتقاد از افزایش قیمت های سفر اربعین، ادامه داد: در اربعین حسینی در کشور عراق شاهد موکب های حسینی برای پذیرایی از زائران اربعین و تأمین رفاه آنها هستیم و این جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه نباید در کشور ما به جای برپایی موکب های حسینی در پذیرایی از زائران اربعین شاهد افزایش قیمت ها باشیم، تصریح کرد: امید است این فرهنگ نیز در کشور ما رایج شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: در این ایام با تأمین هزینه زیارت برای کسانی که توانایی سفر اربعین را ندارند اما عشق به کربلا و زیار اباعبدالله را دارند در زیارت سهم بیشتر به دست بیاوریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از زحمات استاندار سابق ارومیه، گفت: از زحمات جناب آقای سعادت سپاس گذاریم و از خداوند برای جناب آقای شهریاری جهت انجام بهتر امور و رفع مشکلات آرزوی توفیق داریم و باید بدانیم که مسؤولیت چیزی ماندگار نیست و در میان مردم دست به دست می شود.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه استاندار جدید بومی این استان نبوده، از این رو از وی درخواست داریم تا با مطالعه دقیق استان نقاط ضعف و قویت آن را شناسایی کرده و با شناخت مشکلات آنها را رفع کند، تصریح کرد: دوره سمت ساتاندار در این استان یک دوره است و باید بدانیم که از انسان یاد خیر و شر تنها باقی خواهد ماند و لازم است تلاش کنیم که خاطره خوشی در ذهن این مردم بر جای گذاریم./۸۵۴/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات