۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۵۳۲۷۹۱
امام جمعه خوی:

دولتمردان آمریکا تعادل روحی خود را از دست داده اند

حجت الاسلام شکوری با اشاره به اقدامات و مواضع احمقانه اخیر دولتمردان آمریکا، گفت: این اقدامات سبب شده است تا آمریکا هم پیمانان غربی خود را از دست بدهد.
حجت الاسلام موسوی شکوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری امام جمعه خوی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه خوی با اشاره به به خطبه امام زین العابدین(ع) در مسجد شام در دوران اسارت، اظهار داشت: این خطبه یزید و بنی امیه را رسوا ساخت.

وی افزود: بیان ویژگی های اهل بیت(ع)، معرفی کردن خود و بیان ستمگری های بنی امیه از محورهای مهم خطبه امام زین العابدین(ع) بود، امام سجاد(ع) در این خطبه در بیان فضیلت های اهل بیت(ع) دارد که خداوند اهل بیت(ع) را ارزانى داشت تا علم، بردبارى، سخاوت، فصاحت، شجاعت و محبت در دل مؤمنان شکل بگیرد.

امام جمعه خوی افزود: امام در معرفی خودی در این خطبه می گوید که من فرزند محمد مصطفی(ص) و علی مرتضی(ع) هـستم مـن فرزنـد فـاطمه زهرا و فـرزنـد خـدیـجه کبـری هستم  من فرزند حسین (ع) شهـید کربـلا هستم، یزید از سخنان امام به وحشت افتاد و دستور داد تا اذان بگویند.

وی ادامه داد: وقتی مؤذن به اشهد ان محمد رسول الله رسید امام از بالای منبر خطاب به یزید فرمود ای یزید آیا محمد جد من است یا جد توست؟ اگر ادعا کنی که جد توست دروغ گفته و کافر شده ای و اگر بگویی جد من اسـت پـس چـرا خاندانش را کشتی.

حجت الاسلام شکوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به یکم صفر سالروز آغاز جنگ صفین، اظهار داشت: در عصر خلافت کوتاه امیرمؤمنان(ع) سه جنگ بر آن بزرگوار تحمیل شد که ریشه در عصر خلفای گذشته داشت.

وی با بیان اینکه اگر عصر خلفای قبلی را مورد بررسی قرار دهیم و با زمان خلاف امام علی مقایسه کنیم ریشه ها را خواهیم یافت، افزود:حکومت امیرمؤمنان(ع) حکومت ارزشها بود و ایشان در در اجرای دستورالعملهای حکومتی و الهی قاطعیت داشت.

امام جمعه خوی ادامه داد: حق و عدالت محوری حکومت علوی و بازگرداندن اموال خائنان به بیت المال سبب عداوت و حسادت دیرینه سران هر سه فتنه با امیرمؤمنان(ع) شد و کوتاه فکری و حماقت جمعی از لشکریان امیرمؤمنان(ع) سبب شد تا آن چه نباید رخ دهد اتفاق بیافتد.

وی با اشاره به دوم صفر سالروز شهادت زید بن علی، گفت: زید فرزند امام زین العابدین(ع) بود که در سال 121 ق با انگیزه خون خواهی امام حسین(ع) با گروهی از شیعیان کوفه بر ضد دولت اموی قیام کرد ولی به علت بی وفایی کوفیان تنها ماند و به شهادت رسید.

خطیب جمعه شهرستان خوی با اشاره به سوم صفر روز میلاد امام محمد باقر(ع)، ابراز داشت: آن بزرگوار می فرماید ما مخزن علم خدا هستیم، ما رهبران و صاحبان امر خداییم، اسلام به وسیله ما آغاز شد و به وسیله ما کامل و ختم می شود، این روز را به همه شیعیان تبریک می گوییم.

وی با اشاره به سخنان سخیفانه اخیر رییس جمهور آمریکا، گفت: اگر اقدامات، مواضع و سخنان دولت مردان امریکایی را پس از روی کار آمدن ترامپ مورد بررسی قرار دهیم متوجه خواهیم شد که آنان تعادل روحی خود را کاملا از دست داده اند.

حجت الاسلام شکوری با بیان اینکه از جمله مواضع و اقدامات آنان عمل نکردن به تعهدات بین المللی خود و اتخاذ مواضع غیر منطقی علیه کشورهای جهان است، ادامه داد: ایراد اتهامات واهی علیه مخالفان خویش، گره زدن سرنوشت خود با رژیم غاصب صهیونیستی و حمایت علنی از تروریست های خطرناک تکفیری از جمله مواضع غیر منطقی دولت جدید آمریکا است.

وی ادامه داد: تحریک مردم داخل آمریکا علیه خود با اجرای دستورالعمل های غیرعادی ترامپ، گسترش ناامنی و درگیری در آمریکا به دلیل حمایت رییس جمهور از نژادپرستان و لغو کردن دستورالعمل ها و تعهدات بین المللی دولت قبلی آمریکا از دیگر اشتباهات دولت آمریکا است.

تولیت حوزه علمیه خوی با اشاره به استفاده از الفاظ رکیک و فحاشی علیه مخالفان خود در جهان از سوی ترامپ، گفت: این شیوه ها سبب از دست دادن هم پیمانان غربی خود شد و به خاطر مواضع غیر دیپلماتیک و موضع گیری علیه برجام از سوی رییس جمهور، کنگره و سنا هم پیمانان غربی آمریکا را مجبور به عقب نشینی کرد./۸۵۴/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات