۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۵۳۲۹۳۲
امام جمعه ورامین:

پژوهش در سیره شهدا یک وظیفه شرعی است

امام جمعه ورامین با بیان اینکه امروز پژوهش در سیره شهدا نه تنها یک فضیلت، که یک وظیفه است، گفت: باید تلاش کنیم یاد و خاطره و رشادت های شهدا باقی بماند.
آیت الله محمودی

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی امام جمعه ورامین شامگاه گذشته در مراسم میثاق با شهیدان که به مناسبت سالگرد شهادت شهید "ابوالفتح گل عباسی" در بیت این شهید برگزار شد، طی سخنانی گفت: شهادت شهدا موجب روشنگری و پیروزی حق بر باطل شد و حضور در مراسم شهدا یک توفیق بزرگ است.

آیت الله محمودی افزود: اگر فرهنگ شهادت نبود در ۴ دهه گذشته دشمنان جمهوری اسلامی، این نظام را بلعیده بودند و اقتدار امروز ایران اسلامی به برکت فرهنگ شهادت است.

وی اظهار داشت: رزمندگانی که به فیض عظیم شهادت نائل آمده اند، از جان خود گذشتند تا اسلام و ایران و اعتقادات اسلامی بماند.

امام جمعه ورامین خاطر نشان کرد: امروز پژوهش در سیره شهدا نه تنها یک فضیلت، که یک وظیفه است، باید تلاش کنیم که یاد و خاطره و رشادت های شهدا باقی بماند، بحمدالله توفیق های خوبی در خصوص جمع آوری مطالب و خاطرات شهدا در ورامین صورت گرفته است، که البته کافی نیست.

وی با اشاره به لزوم شناخت هدف شهدا گفت: پیام شهدا باید به گوش همگان برسد که یکی از راه های شناخت پیام شهدا خواندن وصیت های آن ها است و این وصایا که اغلب چند روز و چند ساعت پیش از شهادت نوشته شده حاوی مهم ترین پیام های شهدا هستند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین در پایان بیان داشت: بیت شهدا با عطر دفاع مقدس عجین شده است و شهدا، جانبازان و ایثارگران از مال خود گذشتند تا اسلام و اهداف والای اسلامی بماند.

بر اساس این گزارش، شهید ابوالفتح گل عباسی از شهدای سال ۱۳۵۷ ورامین و شهید ورزشکار این شهرستان است، که امروز سالن والیبال ورامین به نام این شهید شجاع و دلاور نام گذاری شده است./۸۰۴/د103/ب1

ارسال نظرات