۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۵۳۲۹۳۸
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تأکید کرد؛

ضرورت تقویت فرهنگ کار و کارآفرینی برای تحقق اقتصاد مقاومتی

موالی زاده با اشاره به اینکه فرهنگ عمومی بحثی راهبردی و نسبت آن با سایر بخش ها بایستی درست تعریف شود، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند پیش نیازهایی از جمله تقویت فرهنگ کار، سخت کوشی، یادگیری مهارت کارجمعی و کارآفرینی است.
موالی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید محمدرضا موالی زاده، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات اداره ارشاد خوزستان با اشاره به اینکه فرهنگ عمومی فصل مشترک باورهای جامعه است، ابراز داشت: شاخص هایی همچون مهمان نوازی، خونگرمی، داد و ستد عاطفی و مهارت برقراری ارتباط از ویژگی های مثبت فرهنگ عمومی استان خوزستان است و در این میان شرکت در انتخابات و راهپیمایی اربعین فرهنگ کار جمعی، گفت وگو، اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی از مصادیق فرهنگ عمومی در سطح کشور به حساب می آید.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به تدوین پیش نویس برنامه چهارساله شوار اظهار داشت: تقویت فرهنگ عمومی کاهش آسیب های جامعه را به همراه داشته و زیرساخت های توسعه متوازن و همه جانبه را فراهم می سازد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه فرهنگ عمومی بحثی راهبردی و نسبت آن با سایر بخش ها بایستی درست تعریف شود، خاطرنشان ساخت: باید از برگزاری پژوهش ها و همایش های نظری غیرکاربردی پرهیز و موضوعات مبتلی به جامعه را به طور گسترده و عمیق مورد توجه قرار داد و از همه بخش ها و صاحبان اندیشه و خرد در مقوله فرهنگ عمومی استفاده شود.

موالی زاده عنوان داشت: فرهنگ عمومی حوزه باورها، اعتقادات و فرهنگ مردم و نه بایدها است و بسترسازی برای چنین عرصه ای از ستادی به میدانی تغییر یابد و چنین حوزه ای تزئینی نبوده بلکه راهبردی و اساسی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند پیش نیازهایی از جمله تقویت فرهنگ کار، سخت کوشی، یادگیری مهارت کارجمعی و کارآفرینی است، افزود: تلاش شود تا فرهنگ گفت وگو، پرهیز از قضاوت های شتابزده، علل سختی ازدواج و آسانی طلاق، سادگی و دوری از چشم و هم چشمی به عنوان ارزش برای حفظ کیان خانواده مورد توجه قرار گیرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور کارگروه سبک زندگی و خانواده با رویکرد مدیریت و الگوی مصرف، اخلاق عمومی، سرمایه اجتماعی، آسیب های اجتماعی و اقتصاد مقاومتی را 5 کارگروه شکل گرفته در شورا بیان کرد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه تقویت فرهنگ کار، مدیریت مصرف و تولید کالای کیفیت دار مورد توجه شورای فرهنگ عمومی است، تصریح کرد: نداشتن رویکرد اجتماعی در مسائل مختلف مانع از نتیجه گیری خواهد بود از این جمله است دور ریز غذایی مردم ایران که معادل کل یارانه پرداختی است.

موالی زاده نشاط اجتماعی را جزو نیازهای جامعه بیان کرد و گفت: در خوزستان وجود قومیت های گوناگون فرصت است و در این زمینه باید فرهنگ مصالحه تقویت و مفاخر استان معرفی تا سرمایه های اجتماعی تقویت شود.

وی در پایان خطاب به اصحاب رسانه ضمن ضرورت تقویت ارتباط با حوزه و دانشگاه عنوان داشت: تقویت ارتباط اجتماعی و نمایاندن چهره مثبت جامعه و نیازهای مردم در رسانه ها مطرح شود./9456/پ202/ب1

ارسال نظرات