۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۵۳۲۹۶۵
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کرمانشاه خبر داد؛

تجهیز مدارس علمیه جهت پذیرایی و اسکان طلاب زائر عتبات عالیات

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: با باز شدن مرز خسروی، حوزه علمیه استان کرمانشاه نیز با تجهیز مدارس علمیه برای پذیرایی و میزبانی از طلاب و روحانیان گرامی که قصد خروج از مرز خسروی را دارند آماده می شود.
حجت الاسلام حبیب باقری

حجت الاسلام حبیب باقری معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی ابراز داشت: با باز شدن مرز خسروی، حوزه علمیه استان کرمانشاه نیز با تجهیز مدارس علمیه برای پذیرایی و میزبانی از طلاب و روحانیان گرامی که قصد خروج از مرز خسروی را دارند آماده می شود.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کرمانشاه تصریح کرد: مدارس علمیه حضرت باقرالعلوم (ع) شهرستان سرپل ذهاب، مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آباد غرب و مدارس علمیه شهر کرمانشاه آماده اسکان و پذیرایی از طلاب و روحانیان هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تا امروز قریب به 100 اجازه خروج برای اساتید، مبلغان و طلاب صادر شده است که پیش بینی می شود تعداد متقاضیان درخواست اجازه خروج در استان به بیش از 250 نفر برسد.

حجت الاسلام باقری بیان داشت: طلاب باید توجه داشته باشند فرد ذکور ایرانی از اول ماهی که به سن 18 سال تمام می رسد مشمول مقررات خدمت وظیفه عمومی قرار می گیرد و آن دسته از طلابی که دارای معافیت تحصیلی هستند در صورت نیاز به خروج از کشور می بایست مجوز خروج موقت از کشور برای آنها صادر شود که این معافیت تحصیلی برای طلاب در اولین سال پذیرش در حوزه های علمیه از طریق پلیس 10+ و نظام وظیفه صورت می گیرد.

این مسؤول اظهار داشت: کلیه امور مربوط به سیاست گذاری و برنامه ریزی های کلان اربعین در ستاد مرکزی عمره، عتبات و سفرهای زیارتی خارج از کشور حوزه های علمیه که ستاد مرکزی نامیده می شود تصمیم گیری می شود.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کرمانشاه مطرح کرد: از دیگر برنامه های مدیریت حوزه علمیه استان می توان به برپایی موکب ها با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان جهت رفاه طلاب و خدمت رسانی و اعزام مبلغ جهت استقرار در موکب های استان به ویژه مرز خسروی اشاره کرد.

حجت الاسلام باقری عنوان داشت: اربعین فرصتی ارزشمند جهت بهره مندی از فضایل معنوی و تقویت بنیه دینی طلاب است بنابراین نباید این فرصت ها را از دست داد.

وی در پایان گفت: طلاب می توانند در اربعین حسینی و طی طریق عتبات عالیات به تبلیغ و اشاعه فرهنگ غنی دینی پرداخته و پاسخگوی شبهات و پرسش های مردم باشند./۸۵۷۱/ت302/ب1

ارسال نظرات