۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۵۳۳۰۰۴
امام جمعه تبریز:

ارتقای بهره‌وری در تولید ملی مورد توجه قرار گیرد

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: تولید باید یک فرهنگ عمومی و شعار ملت ایران در مسیر خودکفایی و رهایی از وابستگی به اقتصاد نفتی باشد.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در دیدار فعالان شرکت‌های اقتصادی دانش‌بنیان در تبریز، اظهار داشت: ارتباط صنعت و دانشگاه برای افزایش بهره‌روی در جهت کاهش قیمت تمام شده و ارتقای کیفی تولید ایرانی ضرورت دارد.

وی با بیان این‌که تولید ملی برای رقابت در بازارهای بین‌المللی نیازمند اثبات خود به لحاظ کیفیت و قیمت است، خاطرنشان کرد: اگر کیفیت در حد کالاهای مشابه نباشد و یا قیمت تمام شده یک محصول نتواند با نمونه خارجی رقابت کند، تولیدکننده داخلی زیان‌ده و قادر به صادرات نخواهد بود.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که اعطای تسهیلات بانکی کم بهره برای حمایت از تولید و اشتغال لازم است، افزود: بانک‌ها باید در حوزه اقتصاد مقاومتی وارد میدان شده و تسهیلات با کارمزد کم را در اختیار سرمایه‌گذاران اقتصاد مقاومتی قرار دهند تا بتوانند با سرمایه‌های خود در مسیر اقتصاد مقاومتی، منجر به تولید و اشتغال شوند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تاکید بر اینکه تولید باید یک فرهنگ عمومی و شعار ملت ایران در مسیر خودکفایی و رهایی از وابستگی به اقتصاد نفتی باشد، گفت: در عرصه تولید ملی؛ علم و عمل باید مکمل یکدیگر باشند؛ کالای ایرانی اگر با پشتوانه علمی تولید نشود، نمی‌تواند در بازارهای بین‌المللی به موفقیت برسد.

وی با اشاره به این‌که ارتقای کیفی کالای تولید داخل، افزایش بهره‌وری، تأکید بر فرهنگ استفاده از تولید ملی، واگذار کردن اقتصاد به مردم و رهایی از اقتصاد دولتی و عدم وابستگی به درآمدهای نفتی از جمله مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: باید از وابستگی به درآمدهای نفتی رهایی یابیم تا بتوانیم اقتصادی مردمی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اجرایی اصل 44 قانون اساسی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: طبق اصل ۴۴ قانون اساسی، اقتصاد باید به مردم واگذار شود، البته شیوه اجرای این اصل باید به دقت مورد بررسی و نظارت قرار گیرد، در غیر این صورت با بنگاه های اقتصادی ورشکسته مواجه خواهیم شد./935/پ202/ب1

ارسال نظرات