۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۵۳۳۰۱۳
آيت الله نمازي:

رسانه ها نقش مؤثری در ميدان مبارزه با دشمن دارند

نماينده ولي فقيه در كاشان نقش مهم مسؤولان فرهنگي به ويژه رسانه ها براي مقابله با هجمه گسترده دشمن را حائز اهميت خواند و گفت: رسانه ها نقش تأثيرگذاري در ميدان مبارزه با دشمن دارند.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي، شامگاه امروز در ديدار مسؤول جديد خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران دفتر كاشان، گفت: رسانه ها در نظام توحيدي بر خلاف رسانه ها در نظام هاي سلطه و استكباري و غرب به عنوان ابزار حكومتي براي ارتقاي سطح آگاهي مردم و افكار عمومي جامعه و براي ايجاد امنيت و آرامش جامعه هستند.

وي با اشاره به اينكه امروزه نظام بين الملل در شرايط ويژه اي قرار دارد، افزود: امروز در شرايط حساسي از زمان قرار داريم و در اين شرايط حساس نيز انتظارات از رسانه ها  و خبرگزاري ها براي آگاهي بخشي به جامعه و امانتداري در خبر زياد است و رسانه ها بايد به اين انتظارات جامعه بپوشانند.  

به گفته وي، امروز دشمنان اسلام و انقلاب و نظام اسلامي ايران ضمن برافروختن آتش جنگ نظامي در ميدان مبارزه جنگ سخت در ميدان مبارزه فرهنگي و هجمه هاي فرهنگي و هنري و خبري نيز در حال مبارزه با جمهوري اسلامي ايران هستند و رسانه ها بايد در خط مقدم اين نبرد به عنوان بلندگويي رسا عمل كنند.

وي نقش مهم مسؤولان فرهنگي به ويژه رسانه ها براي مقابله با هجمه گسترده دشمن را حائز اهميت خواند و گفت: رسانه ها نقش تأثيرگذاري در ميدان مبارزه با دشمن دارند.

آيت الله نمازي يادآور شد: رسانه امروز به عنوان يك ابزار  قدرت و تأثيرگذار در اختيار نظام سلطه و استكباري است و از آن درجهت ارائه اخبار و رخدادهاي غير واقعي و انحرافي را براي تغيير ذائقه ملت ها به خورد افكار عمومي جهان مي دهند و از اين راه بيشترين بهره برداري را براي رسيدن به اهداف خود دارند.   

نماينده ولي فقيه در كاشان يادآور شد: يك خبر مي تواند به گونه اي تنظيم شود كه يك جامعه اي را به هم بريزد و عكس آن نيز يك خبر مي تواند آرامش را بر جامعه حاكم كند و سبب امنيت جامعه باشد، بنابراين رسانه بايد مراقب باشد خبري را كه منعكس مي‌كند، حيثيت افراد و سلامت جامعه را خدشه دار نكند.

آيت الله نمازي تأكيد كرد: بخشي از آرامش جامعه وابسته به عملكرد رسانه ها است، چرا كه يك خبر مي تواند در آرامش و امنيت جامعه نقش داشته باشد و يك خبر بدون محاسبه و حساب و كتاب مي تواند منجر به تنش در جامعه شود.

لازم به ذكر است مسؤول دفتر خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران در كاشان نيز گزارش كوتاهي از پيشينه، فعاليت کنوني، برنامه ها و رويکردهاي سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي به ويژه در شهرستان كاشان ارائه كرد./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات