۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۵۳۳۰۵۲
حجت الاسلام ارباب سلیمانی تأکید کرد؛

ضرورت حل مشکلات اساسنامه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد

حجت الاسلام ارباب سلیمانی گفت: آنچه ما تقاضا داریم كه پس از این حل شود موضوع اساسنامه ستاد عالی كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است، اگر این اساسنامه حل شود قطعا بسیاری از مشكلات حل می‌شود.
تودیعه و معارفه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ارباب سلیمانی رییس ستاد عالی كانون‌های فرهنگی هنری مساجد صبح امروز در مراسم تودیعه و معارفه رییس كانون‌های فرهنگی هنری مساجد كه در ساختمان شبستان برگزار شد با اشاره به جایگاه مسجد و نقش آن در تاریخ اسلام که بسیار برجسته است اظهار کرد: در این امر نكته قابل توجه این است كه نقش مسجد چگونه باید در نگاه ما استمرار بیابد، برای این امر پیام مقام معظم رهبری به اجلاس یازدهم نماز راه را به ما نشان داد، همچنین در جمع ائمه جماعات در مشهد نیز ایشان سخنان مفیدی را برای ما مطرح كردند که باید نقشه راه ما باشد.

وی گفت: در بیانات مقام معظم رهبری و امام راحل یک نکته مشترک وجود دارد و آن توجه به جوانان است؛ كه برای این كار ما كانون‌های فرهنگی هنری مساجد را در كشور ایجاد كردیم، نخستین پایگاه در سال ٧٢ از سوی آیت الله مهدوی كنی و در زمان وزارت آقای لاریجانی افتتاح شد.

رییس ستاد عالی كانون‌های فرهنگی هنری مساجد تاکید کرد: آنچه تا به امروز رخ داده است روش صحیحی بوده كه با مشورت صاحب نظران و اهل علم انجام شده است و همین امر باعث شده است كه امروز به یک نقطه اوج برسیم و این کانون مورد توجه کشورهای دیگر نیز باشد. در دیداری كه یکی از اعضای ایرانی با سید حسن نصرالله داشت وی از تجربه ما در كانون‌های فرهنگی هنری مساجد استقبال كردند و از این رو ما برای آنها یک بسته فرهنگی ارسال كردیم.

حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی ادامه داد: طبق مصوبه مجلس قرار براین شد كه ما كانون‌های فرهنگی هنری مساجد را در تمام شهرستان‌ها و روستاها داشته باشیم و این یک افتخار برای ارشاد است كه آن قدر به این موضوع اهتمام ورزیده می‌شود، بنده به شخص پنج وزیر را درک كردم و امروز هم با تعامل خوبی كه با آقای صالحی داشته‌ایم وی صلاح را بر تغییر در این سیستم دیدند و این قابل تقدیر است.

وی یادآور شد: آنچه ما تقاضا داریم كه پس از این حل شود موضوع اساسنامه ستاد عالی كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است، اگر این اساسنامه حل شود قطعا بسیاری از مشكلات حل می‌شود، امروز كارمندان این كانون امنیت شغلی ندارند و برخی موانع دیگر برای ثبت كانون‌ها وجود دارد.

رییس ستاد عالی كانون‌های فرهنگی هنری مساجد ادامه داد: بحث بودجه نیز بسیار آزاردهنده است، امسال كه ٦٣ میلیارد بودجه به این كانون‌ها اختصاص داده شده است تا به امروز تنها ١٦درصد تزریق شده است، بنده طی روزهای گذشته با آقای نوبخت در مورد این موضوع صحبت خصوصی داشتم و ایشان نیز دستور ویژه برای پرداخت بودجه به ما دادند. ما امسال باید شش هزار كانون فرهنگی هنری مساجد را طبق برنامه ششم تاسیس كنیم كه این امر متضمن فعالیت و مسئولیت ارشاد و حجت الاسلام ارزانی است.

تمام ارزش‌های ناب در توسعه تمدنی در مسجد شکل می‌گیرد

در ادامه این نشست حجت الاسلام ارزانی مدیر جدید كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ضمن تشكر از اهتمام وزیر برای انتخاب خود خاطرنشان كرد: حوزه دین بسیار مهم است و این را می‌توان از فرمایشات امام راحل و رهبری و همچنین رییس جمهور و وزیر ارشاد دید، تمام ارزش‌های ناب در توسعه تمدنی در مسجد وجود دارد.

وی ادامه داد: ما باید با تمام قوا در این حوزه ورود كنیم، مقام معظم رهبری و رییس جمهور نیز اهتمام زیادی را به این موضوع دارند، چنانچه تمدن اسلامی بخواهد شكوفا بشود باید به مسجد توجه ویژه كرد، امید است این اعتمادی كه وزیر ارشاد به بنده داشتند را بتوانیم جلب كنیم.

حجت الاسلام ارزانی تاكید كرد: در دوره پیش حجت الاسلام ارباب سلیمانی در طول این دوره دوازده سال بسیار موفق عمل كردند و از همین جا از ایشان تشكر می‌كنیم و در ادامه كار از نظرات و مشاوره ایشان بهره خواهیم برد.

رییس كانون‌های فرهنگی هنری مساجد یادآور شد: بحث راهبرد نگاری بسیار در كار مهم است، این موضوع مورد توجه رهبری نیز می‌باشد و ما باید یک الگو درست را داشته باشیم، اگر برای نمونه امروز یک نفر بخواهد اهداء عضو كند مسجد چدر می‌تواند به آگاهی مردم كمک كند، ظرفیتی كه امروز در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه ما وجود دارد می‌تواند به روند كار ما كمک كند.

وی افزود: بحث اقتصاد مقاومتی یكی از موضوعات امروز ما است، در این میان مساجد ما چگونه می‌توانند كار كنند كه این موضوع به خوبی محقق شود./816/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات