۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۵۳۳۱۱۱
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

منافع شخصی را در منافع ملی جست و جو کنیم

موالی زاده گفت: در زمینه الگوی مصرف باید به جایی برسیم که فاصله منافع شخصی با منافع ملی به حداقل برسد و اقداماتی انجام دهیم که منافع شخصی را در منافع ملی جست و جو کنیم.
موالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید محمدرضا موالی زاده، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه فرهنگ عمومی همانا ارزش های پذیرفته شده و به کار رفته در یک جامعه و کنش و واکنش های همگرا نسبت به یک رویداد و پدیده است، ابراز داشت: شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی و انتخابات، شهادت طلبی، روزه داری، جشن و سرور در اعیاد فطر و نوروز از جمله جنبه های مثب فرهنگ عمومی مردم ایران است؛ از این رو چگونگی نگاه به فرهنگ و باور اینکه فرهنگ عمومی مسأله ای راهبردی و بسترساز رشد جامعه است، بسیار مهم خواهد بود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان ایکه نهادینه سازی فرهنگ کار و سخت کوشی، کار دسته جمعی و الگوی صحیح مصرف پیش نیازهای تحقق اقتصاد مقاومتی است، افزود: امروزه از فرهنگ سخت کوشی فاصله گرفتیم حال آنکه چنین فرهنگی باید سکه رایج جامعه باشد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه کسب درآمد آسان با حداقل کار به نفع کشور نیست، اظهار داشت: امروزه افزایش نیرو با کاهش راندمان ساعات کار را در کشور شاهد هستیم در حالی که باید فرهنگ کار و سخت کوشی و کار دسته جمعی در کشور تقویت شود.

موالی زاده بیان داشت: در زمینه الگوی مصرف باید به جایی برسیم که فاصله منافع شخصی با منافع ملی به حداقل برسد و اقداماتی انجام دهیم که منافع شخصی را در منافع ملی جست و جو کنیم.

وی نهادینه شدن فرهنگ مصرف کالای داخلی و تولید کالای کیفیت دار را در کشور خواستار شد و گفت: مؤلفه هایی از قبیل قومیت ها، خونگرمی، دینداری، ولایتمداری، عشق به اهل بیت(ع) و شجاعت در فرهنگ عمومی خوزستانی ها وجود دارد و یکی از مؤلفه های رشد همه جانبه استان تقویت و توسعه وفاق اجتماعی است که بر مسائل اقتصادی بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: باید به آسیب های نوپدید اجتماعی از قبیل گسست نسلی و مشکلات فضای مجازی توجه بیشتری شود. 

این مقام مسؤول با تأکید بر ضرورت تقویت امید، نشاط و نگاه مثبت به آینده ابراز داشت: باید فرهنگ گفت و گو را در سطح های مختلف تقویت کنیم تا سوء ظن ها، مشکلات و برداشت های نادرست برداشته شوند./9456/پ202/ب1

ارسال نظرات