۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۵۳۳۱۱۴
آیت الله طباطبایی نژاد:

پیام جمهوری اسلامی ایران، عدم پذیرش سلطه کفار است

نماینده ولی فقیه در اصفهان گفت: یکی از مهم ترین پیام هایی که لازم است از ایران به همه مسلمانان جهان منتقل شود، عدم پذیرش سلطه کفار است.
دیدار خواهران بوسنی هرزگوین با آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان امروز در دیدار خواهران فعال در حوزه فرهنگ دینی از کشور بوسنی و هرزگوین بر ضرورت حفظ وحدت میان مسلمانان تأکید کرد و گفت: یکی از مهم ترین پیامهایی که لازم است از ایران به همه مسلمانان جهان منتقل شود، عدم پذیرش سلطه کفار است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه "ولَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرينَ عَلَي الْمُؤْمِنينَ سَبيلاً" تصریح کرد: ایران تنها کشوری است که به برکت انقلاب زیرسلطه کفار نیست و مستقل زندگی می کنند و این آرزویی است که برای همه مسلمانان جهان داریم.

آیت الله طباطبایی نژاد با استناد به آیه "وَلَن تَرضىٰ عَنكَ اليَهودُ وَلَا النَّصارىٰ حَتّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم" خاطر نشان کرد: ما باید باور داشته باشیم که هیچگاه کفار صلاح ما را نمی خواهند و به نفع ما کاری انجام نمی دهند مگر اینکه از دین خود دست برداریم.

وی با اشاره به آیه 120 سوره آل عمران به معرفی دشمنان اسلام پرداخت و افزود: "إِنْ تَمْسَسْکُمْ حَسَنَةٌ تَسُؤْهُمْ وَ إِنْ تُصِبْکُمْ سَيِّئَةٌ يَفْرَحُوا بِها" اگر خیری به شما برسد آنها ناراحت می شوند و اگر بدی به شما برسد خوشحال می شوند.

امام جمعه اصفهان اظهار داشت: یمن نمونه ای از اتفاقاتی است که عربستان به نیابت از دشمنان در منطقه رقم زده است و موجبات خوشحالی آنها را فراهم آورده است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: اختلاف افکنی و تجزیه کشورهای مسلمان از جمله اهداف کفار است تا بتوانند تسلط بیشتری بر آنها پیدا کنند از این رو ما به استناد آیه "يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَ النَّصاري‏ أَوْلِياءَ" باید با هوشیاری کامل بدانیم که کفار دوست ما نیستند و این پیام را به همه مسلمانان دنیا برسانیم.

وی در پایان برای خواهران بوسنی و هرزگوین آرزوی موفقیت کرد و گفت: امیدوارم فعالیتهای فرهنگی و دینی شما بزرگواران زمینه ساز وحدت بیشتر و تحقق آیه " أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم" باشد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام ابطحی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان به معرفی میهمانان پرداخت و گفت: خواهران بزرگواری که مهمان جمهوری اسلامی ایران هستند در بوسنی و هرزگوین در جایگاه های حساس دولتی و خصوصی به فعالیت های فرهنگی و دینی مشغول هستند.

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم تعامل بین این دو کشور بتواند پیام صلح و دوستی اسلام و ایران را به سراسر دنیا انتقال و تبلیغات سوء دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران را خنثی کند./1305/پ202/ب1

ارسال نظرات