۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۵۳۳۱۹۵
حجت‌الاسلام حائری زاده:

جامعه دیندار زیر بار ظلم نمی‌رود

حجت‌الاسلام حائری زاده درباره ابعاد قیام اباعبدالله با تحولات زمان گفت: چرا بنی‌امیه‌های زمان با دینداری مردم مخالف بودند و چرا امروز آمریکا، رژیم صهیونیستی و ظالمین عالم با دین مخالف هستند چون جامعه دیندار زیر بار ظلم نمی‌رود.
حجت الاسلام محمدحسین حائری زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت‌الاسلام سید محمدحسین حائری زاده، استاد اخلاق حوزه علمیه قم، در دومین شب از دهه اول ماه صفر، در مسجد جامع نجف‌آباد، اظهار داشت: جلسات اهل‌بیت، جلسات موعظه و غذای روح است که هرقدر تأثیر موعظه کم باشد از ضعف ایمان است و ایمان و موعظه لازم و ملزوم یکدیگرند.

وی درباره اهمیت قیام اباعبدالله نیز افزود: خداوند همه ارث انبیا را به سیدالشهدا داد و اگر حسین قیام نمی‌کرد، امروز یک نفر منتظر ظهور نبود و نبود منتظر یعنی نقص دین و اگر امروز جهان متحول اربعین است تنها به خاطر عبدالله بودن سیدالشهدا است و اگر کسی با بصیرت در خانه حسین رفت، عبدالله می‌شود و تنها راهش رفتن و زندگی فی سبیل الله است.

حجت‌الاسلام حائری زاده در ادامه بیان داشت: آنچه حسین را کشت، شمشیر نبود، شایعات بود که در آن دوران بصیرت مسلمانان چنان بود که به معاویه با عنوان رسول‌الله سلام می‌کردند و اینکه می‌گویند حسین قیام کرد تا یزید را بکشد صحبت نادرستی است، امام قیام کرد تا با سه چیز که نماد جامعه آن روز و تمام تشکیلات شیطان است، مبارزه کند.  

وی درباره این سه نماد شیطان در جامعه ادامه داد: یزید نماد جهل جامعه بود و امام با یزید جهاد فی سبیل الله داشت تا نماد جهل از بشر برداشته شود و نماد دوم، ابن زیاد که نماد ظلم است چنان‌که امام صادق در روایتی فرمودند، کسی که برای بنی‌امیه یک قلم آماده کند، شریک در اعمال آنهاست و امام با نماد ظلم که پیرو ظالم بود مبارزه کرد تا ظلم از جامعه محو شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم در ادامه خاطرنشان کرد: مبارزه دیگر امام، با ابن سعد بود که نماد فقر است و این گروه کسانی هستند که دنیا را نقد و آخرت را نسیه می‌دانند و امام با این گروه نیز مبارزه کرد تا فقر از جامعه برداشته شود.

وی با گذری به تحولات دنیای امروز و مبارزه استکبار جهانی با انقلاب اسلامی گفت: چرا بنی‌امیه‌های زمان با دینداری مردم مخالف بودند و چرا امروز آمریکا، رژیم صهیونیستی و ظالمین عالم با دین مخالف هستند چون جامعه دیندار زیر بار ظلم نمی‌رود و کارکرد دین است که مسلسل‌ها را تبدیل به قلم می‌کند و دنیا گرفتار شهوت و ثروت است که می‌خواهد قلم را تبدیل به مسلسل کند.

حجت‌الاسلام حائری زاده در ادامه تصریح کرد: امروز دو فرهنگ در جامعه وجود دارد اینکه برخی می‌گویند انقلاب برای ما چه کرد و گروهی که می‌گویند انقلاب از ما چه می‌خواهد، و آنچه در دین باید مورد توجه قرار گیرد، شناخت وظیفه و انجام وظیفه برای خدا است و حضرت علی در نامه به امام حسین فرمودند، اگر می‌خواهید زندگی را نبازید تسلیم خدا باشید.

حجت‌الاسلام حائری زاده در پایان درباره عظمت شهید حججی و تعبیراتی که رهبر معظم انقلاب درباره این شهید فرمودند، افزود: اگر شهید حججی در لحظه اسارت آن‌چنان شجاعانه در برابر دشمن ایستاد و در مقابل دشمن آن‌چنان ترسیده بود، به خاطر اخلاص و زندگی فی سبیل الله این شهید بود.

وی ادامه داد: رمز شهید حججی که جهان را به تفکر واداشت، زندگی فی سبیل الله بود که به تعبیر رهبری او سخنگوی شهدا شد با آنکه به یک واقعیت تا آن زمان شهید سر از تن جدا زیاد داشتیم ولی خداوند او را نماینده شهدای تاریخ قرار داد. /۱۳۰۶/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات