۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۵۳۳۲۱۳
مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام:

پژوهش کلید و مسیر کسب علم و دانش اندوزی است

مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام گفت: در حوزه های علمیه باید در مباحث آموزشی روی پژوهش بسیار دقت شود زیرا باب اصلی کسب علم همین پژوهش است و سبب ارتقای علمی و کیفی آموزش و حتی مدارس علمیه می شود.
عسگری

حجت الاسلام محمدعلی عسگری، مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام، امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام اظهار داشت: یکی از مسائلی که باید مورد توجه ویژه طلاب در حوزه های علمیه قرار گیرد بحث پژوهش است.

وی افزود: پژوهش کلید و مسیر کسب علم و دانش اندوزی است و بر هر طلبه ای واجب است که پژوهش را جدی بگیرد و برنامه ای جامع و کامل برای آن داشته باشد.

حجت الاسلام عسگری خاطر نشان کرد: در حوزه های علمیه باید در مباحث آموزشی روی پژوهش بسیار دقت شود زیرا باب اصلی کسب علم همین پژوهش است و سبب ارتقا علمی و کیفی آموزش و حتی مدارس علمیه می شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام ابراز داشت: نخستین گام در آموزش و نحوه صحیح پژوهش چگونگی مطالعه است و ما باید در مدارس علمیه از همان ابتدا به طلاب آموزش چگونگی روش مطالعه صحیح را بدهیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه پژوهش روز به روز کمتر و کم رنگ تر می شود، گفت: یکی از آسیب هایی که حوزه می توان بدان اشاره کرد عدم اشتیاق عموم طلاب به کار پژوهشی است و طلاب وارد میدان پژوهش نمی شوند که این باید آسیب شناسی شود و برای حل طرح راهکار نمود.

این مدرس حوزه تاکید کرد: باید توجه داشت امروزه کار پژوهشی بسیار ساده تر از قبل شده زیرا با استفاده از رایانه و فضای مجازی تنها با یک نرم افزار می توان هزاران کتاب را در اختیار داشت و به راحتی به جستجو مطلب مورد نظر بود اما چرا هرچه پژوهش ساده تر و امکانات بیشتری برای آن تعریف می شود اشتیاق به ان در بین طلاب کمتر می شود؟

حجت الاسلام عسگری عنوان داشت: باید کاری کرد که میزان مطالعه در بین طلاب افزایش پیدا کند و این مسلتزم ارائه راهکار و داشتن برنامه های مختلف برای ایجاد انگیزه جهت مطالعه در طلاب است.

وی در ادامه به جشنواره پژوهشی علامه حلی اشاره کرد و یادآور شد: خوشبختانه جشنوراه پژوهشی علامه حلی یکی از برنامه های بسیار عالی در زمینه پژوهش است که امسال از برگزاری کشوری به استانی تغییر کرد که این خود زمینه ساز انگیزه برای مساله پژوهش است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام ادامه داد: در جلسه ای که با حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی، مدیر حوزه برادران استان ایلام و معاونت های آموزشی و پژوهشی دو حوزه خواهران و برادران استان ایلام برگزار شد که حجت الاسلام مرادبیگی به عنوان رییس شورا و بنده نیز به عنوان نائب رییس این شورا انتخاب شده و معاونین پژوهش به عنوان اعضاء این شورا انتخاب شدند.

حجت الاسلام عسگری در پایان گفت: اگر بتوانیم بستر مناسبی برای کارهای پژوهشی ایجاد کنیم قطعا شاهد شکوفایی و ارتقا سطح کیفی آموزش خواهیم بود و این سبب خواهد شد طلاب و مبلغین در جهت کسب علم و دانش اندوزی حرکت کنند./۸۷۹/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات