۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۵۳۳۲۴۱
حجت الاسلام محتشمی پور:

آقا مصطفی خمینی همراه با طلاب بود

وزیر اسبق کشور با بیان این که آقا مصطفی خمینی همراه با طلاب بود, گفت: آقا مصطفی همه ساله در مسجد کوفه برای طلاب جلسات علمی برگزار می‌کرد.
حجت الاسلام وحتشمی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محتشمی پور وزیر اسبق كشور پیش از ظهر امروز در نخستین مراسم نكوداشت شهید آیت الله مصطفی خمینی كه در سالن اجلاس سران برگزار شد با اشاره به اینكه انسان هایی هستند كه شهادت آنها دارای آثار شگرف است، اظهار داشت: شهید آیت الله مصطفی خمینی حیات و شهادتش برای جامعه مبارك بود.

وی ادامه داد: آیت الله مصطفی خمینی سایه به سایه در كنار امام بودند، سال٤٢ وقتی در محرم امام پای به مدرسه فیضیه گذاشتند و سخنان آتیشینی كردند، پس از آنكه امام راحل توسط رژیم به زندان برده شدند آقا مصطفی با یك حركت به هنگام مردم را در صحن حضرت معصومه(س) جمع كردند و یك حركت پرشور را به وجود آوردند.

حجت الاسلام  محتشمی پور تأكید كرد: آقا مصطفی در راه مبارزه یكی از فرزندان خود را نیز همچون خود امام راحل از دست داد و در مسیر مبارزه همانند امام راحل به زندان افتادند.

وزیر اسبق كشور یادآور شد: یكی از آداب و برنامه های منظم آیت الله مصطفی خمینی بعد عبادی ایشان بود، او هر سال در مسجد كوفه معتكف می شد، وی در كنار عبادت در این مسجد جلسات علمی را برای طلاب نیز می گذاشتند.

وی افزود: مسأله سهله نیز یكی از مكان هایی بود كه ایشان ارتباط تنگاتنگی با آن داشتند، همچنین شب های چهارشنبه میعادگاه ایشان مسجد جمكران بود، در ماه رمضان نیز ایشان مقید بودند در حرم امیرالمونین نشسته و عبادت كنند.

حجت الاسلام محتشمی پور در پایان گفت: در مسیر كربلا ایشان سالی چهار بار زیارت می رفتند،  حضرت امام شخصیت آقا مصطفی را خوب شناخته بود، در مقابل رژیم شاه نیز از این شخصیت والا آگاهی پیدا كرد، آنها فكر می كردند كه امام راحل با وجود سن بالا ممكن است فوت كند و از این رو فرزندشان جایگزین ایشان شود به همین منظور به دنبال كشتن ایشان بودند./٨١٦/۲۰۲/ح

 

ارسال نظرات