۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۵۳۳۲۹۹
آیت الله طباطبایی نژاد:

احیای تخت فولاد، حفظ تاریخ سراسر افتخار اصفهان است

نماینده ولی فقیه در اصفهان در دیدار مدیران و مسؤولان مجموعه تخت فولاد بر ضرورت احیای تخت فولاد تأکید کرد و گفت: احیای تخت فولاد، حفظ تاریخ سراسر افتخار اصفهان و بلکه ایران است.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مدیران و مسؤولان مجموعه تخت فولاد، از تخت فولاد به عنوان دومین قبرستان شیعه یاد کرد و گفت: تخت فولاد از چنان اهمیت و ارزشی برخوردار بوده که علما در گذشته برای زیارت بزرگان مدفون در این قبرستان، پیاده و شبانه حرکت می کردند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: اصفهان علمای بسیار بزرگی داشته و در برخی منابع تاریخی آمده است که در دوره ای مسجد سید اصفهان برای نماز شب پاسخگوی تعداد نمازگزاران نبوده است.

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: اینکه برای نگاه کردن به خانه خدا، حرکت به سمت مسجد یا نماز ثواب در نظر گرفته شده به خاطر تأثیری است که بر روح و روان افراد می گذارد، لذا تخت فولاد که از چنین شأن بالای معنوی برخوردار است باید به گونه ای حفظ و احیا شود، که نگاه کردن به آن نیز مردم را به یاد خدا بیندازد.

وی حضور شهدا در تخت فولاد را عامل بالا رفتن معنویت این مکان مقدس دانست و گفت: شهدا به عنوان دنباله روهای این علمای بزرگ باید در تاریخ این شهر و کشور ثبت شوند و آیندگان از ایثارگری های آنها درس بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: ساختمان هایی که در تخت فولاد ساخته می شود باید با معماری اسلامی و در خور اصفهان باشد و با آینده نگری درست در وسعت مناسب پیش بینی شود.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان این مطلب که حفظ این تاریخ برای انتقال آن به نسل های آینده است، از این رو برای کلیه فعالیتهای خود پیوست فرهنگی داشته باشید و روشهای انتقال این تاریخ و مفاهیم را به نسل جدید و نسل های آینده پیش بینی کنید.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام گرجی، مشاور فرهنگی مجموعه تخت فولاد به ارائه گزارشی از فعالیتهای صورت گرفته پرداخت و گفت: به همت مدیران و اندیشمندان خوش فکر این مجموعه تألیفات بسیار ارزشمندی از بزرگان مدفون در تخت فولاد به چاپ رسیده است.

وی ساخت اپلیکیشن و انیمیشن های زیبا را از دیگر فعالیتهای این مجموعه دانست و گفت: راه اندازی سایت، ساخت فیلم های کوتاه و بلند و بسیاری از برنامه های فرهنگی دیگر از جمله اقدامات این مجموعه برای معرفی علما، عرفا و بزرگان مدفون در تخت فولاد است./1305/پ202/ب1

ارسال نظرات