۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۵۳۳۳۰۳
حجت الاسلام والمسلمین موسوی بجنوردی مطرح کرد؛

شهادت آیت الله مصطفی خمینی یكی از مهم ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی

عضو جامعه روحانیت مبارز در مورد آیت الله مصطفی خمینی، گفت: شهادت این عالم بزرگوار تحرکی در مردم ایران ایجاد کرد که نهایتا منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.
شهید مصطفی خمینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موسوی بجنوردی، عضو مجمع روحانیون مبارز پیش از ظهر امروز دوشنبه یکم آبان ماه در نخستین كنگره نكوداشت شهید آیت الله مصطفی خمینی كه در سالن اجلاس سران برگزار شد با اشاره به اینكه آیت الله مصطفی خمینی جزء كسانی بود كه در همه مراحل همراه امام راحل بود و همه مسائل را تحمل كرد، اظهار داشت: امام راحل عاشق مصطفی بود و حتی همسر امام نیز علاقه وافری به ایشان داشتند و همه تصور می كردند بعد از فوت آقا مصطفی كار خانواده امام تمام است.

وي با اشاره به صبح واقعه شهادت آقا مصطفي، ادامه داد: صبحي كه آقا مصطفي خميني فوت كردند امام راحل كلاس درس داشتند و بلافاصله بعد از پايين درس از منبر پايين آمدند و به يكباره قصد حركت به منزل آقا مصطفي كردند تا به ايشان سر بزنند، پس از آنكه به منزل آقا مصطفي رسيديم به يكباره ديديم كه ايشان با رنگ و رويي زرد بروي زمين افتادند و سريعا او را به بيمارستان برديم كه متاسفانه فرزند بزرگ امام فوت كرده بودند.

عضو جامعه روحانیت مبارز تأكید كرد: در بیمارستان ما متوجه شدیم كه ایشان مسموم شدند و زمانی كه دكتر تصمیم گرفت كه جنازه را كاربدشكافی كند امام راحل اجازه ندادند و گفتن سریعا جنازه را به كربلا برده و غسل و تشییع در حرمین كنید و سپس به نجف بیاورید، سپس در مراسم تشییع هم امام راحل نماز را بر عهده آقای خوئی قرار داد و به منزل رفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی بجنوردی یادآور شد: بعد از تشییع پیكر با اجازه رییس جمهور وقت عراق در فاصله ده متری مرقد امام علی(ع) جنازه ایشان را دفن كردند، در كنار این قبر قطعه قبر دیگری خالی بود كه همسر امام اصرار داشتند در آنجا تدفین شوند.

وی افزود: پس از فوت آیت الله مصطفی خمینی در حدود ده روز درس های امام راحل تعطیل بود، بعد از آن امام راحل مجدد كلاس ها راه اندازی شد و در اولین روز كلاس در حدود ٤٥ دقیقه در مورد شخصیت آقا مصطفی صحبت كردند كه با گریه طلاب همراه بود ولی امام راحل ذره ای خم به ابرو نیاوردند.

عضو جامع روحانیت مبارز با بیان اینكه امام عاشق حاج آقا مصطفی بود، تصریح كرد: حاج آقا مصطفی قطعا شهید شد، دكتر ایشان تاكید داشت كه بدن آقا مصطفی مسموم شده است، در بدن او لكه های سیاه زیادی وجود داشت اما امام راحل اجازه كالبدشكافی را ندادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی بجنوردی با اشاره به صبر ستودنی امام راحل و همسرشان بیان كرد: در این واقعه دردناك امام و همسرشان با صبوری خود چشم دشمن را كور كردند، این اتفاق و صبوری نهایتا منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد، در واقع این حادثه باعث ایجاد تحرکی در ایران شد كه نهایتا منجر به پیروزی انقلاب شد.

وی در پایان گفت: نقش حاج احمدآقا که به نحو احسن حوزه، امام و انقلابیون را اداره می‌کرد بسیار قابل توجه بود، حاج آقا احمد خمینی نیز بلافاصله بعد از شهادت برادرش حوزه و امور امام راحل را اداره كرد و شرایط را سامان داد./۸۱۶/۲۰۲/ح

ارسال نظرات