۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۵۳۳۳۱۹
مسؤول دارالقرآن تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

ضروت تقویت مباحث قرآنی در استان آذربایجان غربی

خیری با بیان اینکه آذربایجان غربی به جهت هم مرزی با سه کشور، بافت جمعیتی و فعالیت گروه های انحرافی، استانی خاص است، گقت: این ویژگی ها اهمیت فعالیت های قرآنی را در آذربایجان غربی دو چندان می کند.
قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، محمد علی خیری مسؤول دارالقرآن تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی پیش از ظهر امروز در همایش فصلی مبلغان مستقر آذربایجان غربی، فعالیت های قرآنی را مهم ارزیابی کرد و گفت: قرآن مورد توجه در امر تبلیغ باشد.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی به جهت هم مرزی با سه کشور، بافت جمعیتی و فعالیت گروه های انحرافی، استانی خاص است، تصریح کرد: این ویژگی ها اهمیت فعالیت های قرآنی را در آذربایجان غربی دو چندان می کند و توجه به ظرفیت قرآنی یک ضرورت برای این استان است.

خیری قرآن را محور وحدت امت اسلام و مسلمانان دانست وافزود: مناطق روستایی از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری که کشور سوریه از همین بخش روستایی ضربه خورد، بنابراین روستاها دارای اهمیت بسیاری در امر تبلیغ است و دشمن همیشه از نقاط حساس و تأثیر گذار وارد می شود.

مسؤول دارالقرآن تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با تأکید بر جدیت مبلغان در امر فعالیت های قرآنی، ابراز داشت: باید از از فعالیت های قرآنی و مردمی در روستاها حمایت شود، از این رو مجوز مراکز قرآنی برای مناطق روستایی صادر خواهد شد و محوریت آن با مبلغان دینی است.

وی با اشاره به طرح خانه قرآن روستایی، گفت: روحانیان مستقر در روستاها می توانندبا شناسایی استعداد های قرآنی در امر کادر سازی برای ترویج و تحکیم جایگاه قرآن در روستاها گامی مؤثر بردارند، همچنین می توان با بهره گیری از استعداد های قرآنی به خودکفایی قرآن در روستاها رسید.

خیری با اشاره به طرح مهارت افزایی طلاب و روحانیان، ابراز داشت: با هدف مهارت افزایی مبلغان مستقر در روستاها و سیاست ارتقاء مهارت های قرآنی آنها طرح دوره تربیت مربی قرآنی برای روحانیان و مبلغان مستقر در استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح به صورت 60 ساعت آموزشی برگزار می شود، افزود: از هر شهر یک یا دو نفر برای این طرح دعوت خواهد شد تا شاهد ترویج مباحث قرآنی در جامعه باشیم./854/پ203/ب1

ارسال نظرات