۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۵۳۳۳۲۷
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

ذکر خدا مایه آرامش و ترقی معنوی انسان است

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان اینکه ذکر الهی مایه آرامش و ترقی معنوی انسان است، گفت: انسان در تمام لحظات و حرکات حیات خود باید با یاد خداوند زندگی کند.
حجت الاسلام صفدر محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین صفدر محمدی، مدیر استانی حوزه  علمیه آذربایجان غربی پیش از ظهر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه، اظهار داشت: قرآن کلید همه خوبی ها است و طلبه باید انس ویژه ای با آن داشته باشد.

وی با بیان اینکه قرآن و یاد الهی مایه آرامش انسان است، افزود: بشر در روابط خود به دنبال آرامش است اما غافل از اینکه این آرامش در سایه قرآن و ذکر الهی برای انسان تحقق خواهد یافت، بنابراین قرآن کتاب ذکر است و انس با این کتاب شریف در حقیقت انس با پروردگار عالم است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی تأکید کرد: انسان در لحظات زندگی، در کار، تحصیل و روابط خانوادگی باید اصل انس با خداوند و ذکر یاد الهی را در نظر داشت، این ذکر آرامش را به دنبال خواهد داشت و در پی آن امورات و روابط انسان منظمی و دقیقی شکل خواهد گرفت.

وی اعراض از یاد الهی را برابر با تنگی و سختی در مراحل زندگی دانست، گفت: انسان با یاد الهی زندگیش وسعت می یابد، بنابراین بسیار باید یاد خداوند کرد، انسان در هر حرکتی با یاد خداوند می تواند کارها را به بهترین شیوه انجام دهد و از تنگی و سختی در زندگی دور باشد.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی با بیان اینکه انسان هر لحظه ای قدمی را به سوی سرنوشت بر می دارد، تصریح کرد: بنابراین جهت گیری ما باید برای بهشتی شدن و عاقبت بخیری باشد، در این میان طلاب باید در انس با خدا و تقوا طلایه دار بوده و مردم را نیز به این مسیر هدایت کنند.

وی با تأکید بر جدید طلاب در امر تحصیل و تهذیب، گفت: تحصیل طلبه باید توأم با ذکر و یاد الهی باشد به ویژه آنکه طلبه دروسی را می خواند که خود یاد الهی هستند، این ذکر خداوند انسان را در مسی تهذیب و معنویت قرار خواهد داد و او را به سمت تعالی هدایت خواهد کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ذکر الهی انسان را در خلوت هایش از معصیت و گناه دور خواهد کرد، ادامه داد: احساس حضور در محضر الهی احتمال لغزش را می کاهد و انسان را از گناه حفظ می کند، ذکر مایه برکت معنوی و پرهیزکاری انسان است./854/پ202/ب1

ارسال نظرات