۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۵۳۳۳۵۷
امام جمعه بابل:

طلاب به تحصیل توأم با تزکیه و تهذیب توجه جدی کنند

تولیت مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) بابل با تاکید بر اهمیت برنامه ریزی در زمینه تحصیل در حوزه علمیه، گفت: مهمترین عامل موفقیت طلاب سطوح مبتدی، برنامه ریزی دقیق در تمامی امور و کاربست آن در دوران تحصیل در کنار توجه به امور تهذیبی است.
نشست صمیمی امام جمعه بابل با طلاب نشست صمیمی امام جمعه بابل با طلاب نشست صمیمی امام جمعه بابل با طلاب نشست صمیمی امام جمعه بابل با طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در نشست صمیمی با طلاب پایه اول مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) بابل با اشاره به این مطلب که طرح اختبار طلاب طرحی ابتکاری از سوی این مدرسه علمیه بود، گفت: طرح اختبار در ابتدای امر بر اساس ضرورت ها و تدابیر مجموعه مدیریت این مدرسه برای بدو ورود علاقه مندان به طلبگی آغاز شد و به تدریج با توجه موفق بودن آن در مدارس علمیه سراسر کشور اجرایی شد.

وی افزود: طرح اختبار فرصت خوبی برای علاقه مندان به قرار گرفتن در کسوت طلبگی است که قبل از آغاز رسمی تحصیل در مدرسه علمیه، خود را با فضای آن سازگار کنند.

تولیت مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) پایه اول را مهمترین دوران تحصیل برای طلاب بیان کرد و اظهار داشت: تمام بنیان دورران تحصیل در حوزه علمیه بستگی به تلاش و قوی شدن یک طلبه در پایه اول دارد.

وی ادامه داد: اگر شخصی بخواهد به درجات بالای علمی و اخلاقی برسد، لازمه اش کار کردن و تلاش قوی در پایه اول است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به دغدغه های مجموعه حوزه های علمیه برای تربیت شخصیت های برجسته حوزوی در عصر معاصر مانند شهید مطهری است، خاطرنشان کرد: اگر طلبه ای شروعی قوی در مباحثی مانند جامع المقدمات و ادبیات عرب، صرف و نحو داشته باشد، در دیگر پایه ها می تواند به سرعت رشد کند و میزان یادگیری او افزایش می یابد.

وی بر اهمیت برنامه ریزی در زمینه تحصیل تاکید کرد و گفت: مهمترین عامل موفقیت طلاب سطوح مبتدی، برنامه ریزی خوب و دقیق در تمامی امور و کاربست آن در دوران تحصیل است و باید تنها دغدغه طلاب تحصیل توام با تزکیه و تهذیب باشد.

امام جمعه بابل با اشاره به برداشت سطحی عامیانه از یک طلبه و روحانی در جامعه، تصریح کرد: برخی از اشخاص که آشنایی با فضای حوزه ندارند طلبه شدن را محصور به قرائت زیبای قرآن و اموری از این قبیل می دانند در صورتی که طلبگی بر پایه دوبال علم و تقواست.

وی افزود: یک طلبه شاخص و برجسته که خود را در زمره سربازان امام زمان(عج) برای دفاع از حریم اسلام می داند باید با دو بال اهتمام جدی برای تحصیل و رعایت تقوا برای توجه به امور معنوی را مدنظر خود قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی به تاکید مقام معظم رهبری برای یک حوزه انقلابی و انتظار ایشان از طلاب، اظهار داشت: تحصیل، تهذیب و ورزش سه شاخصه انتظار مقام معظم رهبری از جویندگان جوان علم است که تعالی همه جانبه را در پی دارد.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی های خوب ورزش ایجاد نشاط و شادابی برای داشتن نشاط طلبگی است و لذا در مدارس علمیه به ویژه مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) به حوزه ورزش توجه ویژه ای می شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به تعداد بالای شهدای طلبه و روحانی، خاطرنشان کرد: روحانیت مدافع حریم انقلاب و نظام اسلامی است و یکی از مهمترین جهاد برای دفاع از انقلاب اسلامی و دستاوردهای شهدا، دفاع در حوزه فکری و عقیدتی محسوب می شود./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات