۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۵۳۳۳۸۳
با حضور آ‌یت الله حسینی بوشهری؛

نهمین دوره آموزشی مؤسسه تخصصی فن خطابه امیربیان افتتاح شد

مراسم افتتاحیه نهمین دوره آموزشی روش سخنرانی مؤسسه تخصصی فن خطابه امیربیان امروز با حضور آیت الله حسینی بوشهری عضو شورای عالی حوزه های علمیه در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد.
افتتاحیه امیربیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه نهمین دوره آموزشی روش سخنرانی مؤسسه تخصصی فن خطابه امیربیان روز دوشنبه با حضور آیت الله حسینی بوشهری عضو شورای عالی حوزه های علمیه در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این برنامه آیت الله بوشهری بن مایه فعالیت های تبلیغی را دانش وسیع و عمل به علم دانست و عنوان کرد: پیش درآمد خطابه و بیان بالا بردن بهره دانش است، خلائی در عرصه آموزش تخصصی منبر و تبلیغ در حوزه وجود داشت که به وسیله مؤسسه تخصصی امیربیان جبران شد، البته برنامه این مؤسسه باید قوی بوده و شرکت کنندگان پای کار باشند.

وی اضافه کرد: مطالعات مبلغان دینی به عنوان سخنگوی دین خدا باید بسیار باشد، امروز شبهات بسیاری در عرصه های گوناگون وارد می شود که روحانیت باید پاسخگوی آنها باشد، پایه ها و مایه های علمی طلاب باید روزبه روز افزایش پیدا کند تا طلاب پاسخگوی نیازهای جامعه باشند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که خطابه بخشی از کار است، گفت: بسیاری از مردم تنها با سخنرانی دیندار نمی مانند بلکه نشست و برخاست و زندگی کردن با مردم سبب دینداری می شود، بنابراین تبلیغ طلاب باید همراه با عمل باشد.

وی خطابه و منبر را بزرگ ترین سنگر روحانیت در جنگ نرم دانست و افزود: نباید از این سنگر دست کشیده شود، بلکه باید به صورت دقیق و علمی فعالیت تبلیغی کرد، رهبری فرمودند عده ای تصور می کنند که منبرها با روی کار آمدن رسانه های جمعی از کار افتاده اند در حالی که یک منبری عالم می تواند در جامعه اثرگذاری بسیاری باشد.

در ادامه حجت الاسلام قائم مقام مؤسسه امیر بیان با بیان این که مؤسسه در حال انجام فعالیت تشکیلاتی است، ابراز داشت: مؤسسه امیربیان مبلغان بسیاری را به سراسر کشور اعزام می کند که یک راهبرد دارند و جمعیت بسیاری را در کشور پوشش می دهند.

وی عنوان کرد: مؤسسه امیر بیان تنها به فعالیت های خود اکتفا نمی کند بلکه کار تشکیلاتی و جبهه ای به همراه دیگر مؤسسات انجام می دهد، کار تشکیلاتی موج ایجاد می کند و اثرگذار خواهد بود، بالغ بر 5 هزار نفر تا کنون در مؤسسه آمیر بیان آموزش داده شده اند و بیش از هزار و 800 مبلغ فارغ التحصیل داشته ایم.

حجت الاسلام کلاته خاطرنشان کرد: به امیر بیان نباید تنها به عنوان یک آموزشی نگاه کرد بلکه امیربیان در موارد مختلفی که علم تولید نشده در حال تولید علم است، در زمینه تبلیغ در عرصه فضای مجازی، روانشناختی و رسانه ای این کار صورت می گیرد.

در پایان نیز حجت الاسلام مصطفی حلاجی معاون آموزش مؤسسه امیر بیان با تشریح برنامه های این مؤسسه در سال جدید تحصیلی از جذب ۶۰۰ طلبه برای دوره جدید مؤسسه امیربیان خبر داد.

طلاب جدیدالورود به مؤسسه برنامه در ترم اول فصل آماده سازی را دارند که 10 هفته آموزشی است،  بالغ بر 800 نفر در مصاحبه ها قبول شدند که تا کنون 600 نفر تکمیل مدارک داشته اند و در کلاس ها قرار گرفته اند.

معاون آموزش مؤسسه امیر بیان با بیان این که 600 نفر جذب شده در 8 کلاس ساماندهی شده اند، اظهار داشت: برای هر کلاس به فراخور تعداد آن کارگاه هایی در نظر گرفته شده که طلاب باید در آن ها شرکت کنند.

وی عنوان کرد: مباحث روش سخنرانی از آنجا که بیشتر جنبه مهارتی دارد همراه با برگزاری کلاس های آموزشی، کارگاه های عملی هر درس نیز برگزار می شود؛ هر طلبه در هفته تنها 2 ساعت در کلاس درس شرکت کرده اما 4 ساعت کارگاه دارد و به تمرین عملی درس آموزش داده شده می پردازد.

معاون آموزش مؤسسه امیر بیان خاطرنشان کرد: اقناع، اندیشه، پرورش احساس، رفتارسازی، ذکر مصیبت، چندرسانه‌ای، روایتگری و ماندگاری کلام از جمله کلاس‌هایی است که در این موسسه برگزار می‌شود که از اساتید خوبی برای کلاس ها استفاده می شود./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات