۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۵۳۳۴۰۴
مدیر طرح و برنامه شبکه قرآن و معارف مطرح کرد؛

تعظیم شعار حسینی زمینه ساز تقوای اجتماعی

حجت الاسلام عرفاتی گفت: آحاد مردم و مسؤولان باید سعی کنند از ظرفیت عظیم اربعین در جهت تبلیغات اسلامی استفاده کنند و پیام شیعه را به همه جهان برساند.
اربعین حسینی

حجت الاسلام محسن عرفاتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه زیارت اربعین تنها در مورد امام حسین(ع) وارد شده است، گفت:‌ این زیارت حتی برای پیامبر اکرم(ص) هم وارد نشده است و این مسأله نشانه اهمیت زیارت کربلا است؛ در اهمیت این زیارت همین بس که یکی از نشانه های مؤمن زیارت اربعین نامیده شده است.

مدیر طرح و برنامه شبکه قرآن و معارف سیما با بیان اینکه برخی از فقها زیارت اربعین را واجب می دانستند، اظهار داشت: حتی اگر این زیارت را واجب هم ندانیم، سیره، همت و اهتمام علمای بزرگ برای به جا آوردن زیارت امام حسین(ع) در اربعین حاکی از اهمیت فوق العاده این کار است.

وی ادامه داد: حکومت اسلامی باید برای زنده نگه داشتن شعائر اسلامی کوشا باشد، چراکه  تعظیم شعائر الهی از نشانه های تقوای قلب است و در نهادینه سازی فرهنگ تقوای اجتماعی در جامعه بسیار کاربرد دارد.

انتظار اهتمام درخور شأن اربعین حسینی از دولت

حجت الاسلام عرفاتی با بیان اینکه انتظار می رود دولت اهتمام درخور شأنی برای اربعین حسینی قائل شود، عنوان کرد: بی شک خدماتی از سوی دولت ها انجام می شود؛ اما به سبب ترافیک سنگین ترددها به سوی مرزها ضرورت دارد خدماتی انجام شود که این سفر برای زائران از لحاظ حمل و نقل و سایر خدمات مورد نیاز که حق مسلم هر مسافری در جاده ها است، آسان شود.

مدیر طرح و برنامه شبکه قرآن و معارف سیما خاطرنشان کرد: شعار دولت‌ها در زمینه اربعین حسینی «وَمَنْ یُعَظِّمَ شعائِرَ اللّه فَإنَّها مِن تَقْوی القلوب» باشد.

به راهپیمایی عظیم اربعین محتوا داده شود

وی با اشاره به ضرورت افزایش تبلیغات و تسهیلات برای زیارت اربعین ابراز داشت: حوزه های علمیه و رسانه های دینی در این راهپیمایی عظیم باید اهداف قیام امام حسین(ع) را تبلیغ کنند تا زائران در راه کربلا با مبانی اصیل دین آشنا شوند؛ به بیان دیگر ضروری است در این زیارت که از شعائر الهی است تنها به پیاده روی اکتفا نشود، بلکه محتوا را هم در نظر بگیرند و برای آن تبلیغ کنند.

حجت الاسلام عرفاتی در پایان یادآور شد: آحاد مردم و مسؤولان باید سعی کنند از این ظرفیت در جهت تبلیغات اسلامی استفاده کنند و پیام شیعه رابه همه جهان برساند./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات