۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۵۳۳۴۲۴
با حضور ۱۵۰ طلبه خواهر صورت گرفت؛

برگزاری دوره مهارت افزایی ائمه جماعات خواهر استان چهارمحال و بختیاری

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری از برگزاری دوره مهارت افزایی ائمه جماعات خواهر این استان به میزبانی مدرسه علمیه فاطمیه شهرکرد خبر داد و گفت: این دوره به مدت یک روز و با حضور ۱۵۰ طلبه خواهر از مدارس علمیه استان برگزار شد.
حوزه علمیه خواهران

فاطمه اسکندری، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، از برگزاری دوره مهارت افزایی ائمه جماعات خواهر این استان به میزبانی مدرسه علمیه فاطمیه شهرکرد خبر داد و گفت: این دوره به مدت یک روز و با حضور 150 طلبه خواهر از مدارس علمیه استان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در این دوره هم طلاب دانش آموخته حضور داشتند و هم برخی از طلاب در حال تحصیل، تصریح کرد: در این دوره یک روزه 4 کارگاه آموزشی و تخصصی با موضوعات متنوع از سوی اساتید برجسته ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد.

اسکندری با بیان اینکه این دوره با همکاری ستاد اقامه نماز استان برگزار شد، گفت: به لطف الهی تعامل دو سویه خوبی بین مدیریت حوزه علمیه خواهران استان و ستاد اقامه نماز وجود دارد و تاکنون دوره های مختلف مهارت افزایی خصوصا در بحث نماز و ائمه جماعات در مدارس علمیه خواهران استان برگزار شده است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در این دوره مهارتهایی همچون مشاوره، بیان احکام و نماز جماعت به طلاب آموزش داده شد، افزود: تربیت طلاب متخصص در زمینه های مختلف مهمترین نیاز امروز حوزه های علمیه خواهران است.

این مقام مسؤول شرایط امروز جامعه را با گذشته متفاوت دانست و اظهار کرد: دیگر نمی شود بدون تخصص در دل مردم جا باز کرد؛ مسلح شدن به مهارتهای مختلف مهمترین نیاز طلاب خواهر برای تبلیغ دین اسلام است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی حضور طلاب خواهر به عنوان ائمه جماعت را یک فرصت ایده آل برای نشر معارف ناب اسلام بیان کرد و ادامه داد: وقتی یک طلبه خواهر به عنوان امام جماعت در مدارس حضور پیدا می کند و با نسل جدید ارتباط برقرار می سازد، می تواند در رشد فکری، علمی و معنوی آنها نقش مؤثری داشته باشد.

اسکندری استحاله فرهنگی را مهمترین هدف دشمن بیان کرد و گفت: اگر حوزه علمیه می خواهد در مقابل این استخاله بایستد باید نیروی همه فن حریف تربیت کند که این نیازمند برگزاری دوره های مختلف آموزشی همچون دوره مهارت افزایی ائمه جماعات است.

وی حضور طلاب خواهر در بین جامعه را یک فرصت مناسب برای کاهش آسیبهای اجتماعی بیان کرد و افزود: به یقین نقش طلاب خواهر در استحکام بنیان خانواده نقشی اساسی و غیرقابل انکار است./9457/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات