۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۵۳۳۴۲۵
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی:

راهپیمایی اربعین تجلی قدرت نرم نظام اسلامی است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: اشک ریختن برای سیدالشهدا که از سوی امام هشتم مورد تأکید قرار گرفته است، قدرت نرمی برای جنبش و خیزش اسلامی و نظام اسلامی به حساب می آید که در جریان اربعین حسینی ظهور و بروز پیدا می کند.
آیت الله رییسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم بدرقه خادمان و زائران اربعین حسینی عصر امروز با سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی حجت الاسلام والمسلمین رییسی در صحن انقلاب اسلامی بارگاه منور رضوی برگزار شد.

در ابتدای این همایش که ده ها تن از زائران، خادمان حرم مطهر رضوی و نیروهای خدماتی راهپیمایی اربعین حضور داشتند، حاج محمود کریمی مداح اهلبیت عصمت و طهارت(ع) به مدیحه سرایی پرداخت.

اهدای پرچم متبرک بارگاه منور رضوی منقش به نام مقدس امام هشتم(ع) به مسؤولان موکب های امام رضا(ع) در شهرهای کربلا، نجف، سامرا و کاظمین و مسیر راهپیمایی نجف اشرف به کربلای معلی، بخش بعدی این مراسم بود که توسط تولیت آستان قدس رضوی صورت گرفت.

همه بشریت در برابر سیدالشهدا خاضع هستند

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در آخرین بخش از این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: شهادت اولیای خدا به دست شقی ترین انسان ها، مصیبت بزرگی است اما آن مصیبتی که پیامبر(ص)، امیرمؤمنان، حضرت زهرا و همه انبیا و اولیا برای آن اشک ریختند، عاشورای حسینی بود.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: عاشورای حسینی قرار بود روز پایان نام، راه و یاران و فرزندان سیدالشهدا(ع) باشد اما اراده الهی اینگونه شد که عاشورا روز تولد و آغاز عاشوراییان قرار گیرد. زبان عاشورا زبان خاصی است و با فطرت های بشری سخن می گوید. فطرت انسان فطرتی است که دفاع از مظلوم را دوست دارد و به همین دلیل است که نه تنها شیعیان بلکه بشریت در برابر امام حسین(ع) خاضع هستند.

نجات انسان در گرو پاسداشت مفاهیم بلند حسینی است

وی خاطرنشان کرد: نجات انسان در گرو پاسداشت مضامین و مفاهیم بلندی است که امام حسین(ع) و اصحاب با وفای آن حضرت برای نجات انسان در تمام عصرها و نسل ها، در جریان روز عاشورا خلق کردند. سخن سیدالشهدا(ع) برای تمام قرون و اعصار حیات بخش است و با وجود این که برخی جریان ها تلاش کردند از ترویج این پیام انسان ساز جلوگیری کنند، مراسم هایی مثل مراسم اربعین از گم شدن پیام عاشورا جلوگیری کرده است.

راهپیمایی اربعین تجلی قدرت نرم نظام اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: اشک ریختن برای سیدالشهدا(ع) که از سوی امام هشتم مورد تأکید قرار گرفته است، قدرت نرمی برای جنبش و خیزش اسلامی و نظام اسلامی به حساب می آید که در جریان اربعین حسینی ظهور و بروز پیدا می کند. این نمایش قدرت از طرف مستکبران سانسور می شود و رسانه های بیگانه این حرکت عظیم و بی بدیل در کره زمین را انعکاس نمی دهند چرا که نمی خواهند این قدرت راهبردی اسلام به دیدگان جهانیان برسد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که مردم با وجود تمام مشکلاتی که دارند، هزینه و سختی های این سفر را به جان می خرند و به این راهپیمایی می آیند، اظهار کرد: این همایش می خواهد در برابر تمام تبلیغاتی که برای جدایی از خدا و معنویت توسط مغرب زمین صورت می گیرد، جلوه ای از وحدت را بین مسلمانان به نمایش بگذارد و افزایش گرایش به دین و گرایش به آزادگی، مقاومت و استکبارستیزی را نشان بدهد.

وی یادآور شد: حضور در این راهپیمایی عظیم، نویدی برای ظهور امام زمان(عج) و به تبع آن استقرار عدالت در جهان و عبور از تمام سیطره های کمی در عالم است. آن جا سخن از عدد نیست؛ بلکه سخن از حضور با کیفیت انسان ها و پیوستن به خیل عظیمی از دلدادگی و عشق به سیدالشهدا(ع) است.

تبیین علت تهاجم فرهنگی مستکبران علیه مسأله زیارت

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: اربعین جلوه حرکتی پایدار و رو به جلو برای امت اسلامی است و به همین دلیل مورد سانسور مستکبران قرار می گیرد. گویا قرار است سخن سیدالشهدا(ع) دل ها را در عالم تسخیر کند؛ همانطور که در لشگر سیدالشهدا(ع) کسانی حضور پیدا کردند که در میانه راه به حضرت پیوسته بودند.

تولیت آستان قدس رضوی در پاسخ به این پرسش که «چرا در رسانه های مستکبران موضوع زیارت مورد هجوم قرار گرفته؟»، گفت: زیارت مسأله ای اثرگذار در تربیت انسان های مقاوم برای دفاع از اسلام است. حضور با معنای رده های مختلف سنی در راهپیمایی اربعین، همان زبان فطرت است که با هیچ سخن و لفظی نمی توان آن را توصیف کرد و فقط می توان جلوه هایی از آن را بیان کرد./820/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات