۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۳
کد خبر: ۵۳۳۴۲۷
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد مطرح کرد؛

شهادت فرزند امام خمینی زمینه ساز حرکت انقلابی مردم ایران

استاد حوزه شخصیت علمی و انقلابی آیت الله مصطفی خمینی را بسیار ستودنی خواند و گفت: شهادت حاج آقا مصطفی در مردم ایران حرکتی ایجاد کرد تا مسیر انقلاب را بهتر پیگیری کنند.
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت آیت الله سید مصطفی خمینی که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، شخصیت علمی و انقلابی فرزند امام را بسیار ستودنی دانست.

وی با اشاره به همراهی مرحوم حاج آقا مصطفی با حضرت امام افزود: امام راحل مدتی زندان بودند و به ترکیه و عراق تبعید شدند که مرحوم حاج آقا مصطفی با همه دشواری هایی که وجود داشت همراه حضرت امام بودند.

استاد حوزه علمیه قم نقش مرحوم آیت الله مصطفی خمینی در به ثمر رسیدن انقلاب را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: شهادت آیت الله مصطفی خمینی در سال 1356 بود، در همان سال واقعه 19 دی را در قم داشتیم که شهدای بسیاری تقدیم انقلاب شد.

وی ادامه داد: شهادت حاج آقا مصطفی خمینی جرقه ای برای قیام مردم قم بود و بعد از آن هم برنامه های چهلم شهدا در شهرهای دیگر برگزار شد و در نهایت پیروزی انقلاب اسلامی ایران را شاهد بودیم، عوامل متعددی در پیروزی انقلاب دخیل بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این که رهبری خردمندانه و ژرف اندیش امام خمینی(ره) بزرگترین نقش را در پیروزی انقلاب داشته است، ابراز داشت: امام راحل در شرایط گوناگون مردم را هدایت کردند و اسلام را به زندگی مردم آوردند.

وی حضور مردم در صحنه را عامل دیگر پیروز انقلاب دانست و عنوان کرد: مردم ولایتمدار و گوش به فرمان بودند، رژیم پهلوی از تمام امکانات برخوردار بود و خفقان عجیبی را بر جامعه حاکم کرده بودند، حکومت ظالم در برابر مردم ایستاده بود اما مردم متحد انقلاب را خواستند و رژیم پهلوی با وجود حمایت ابرقدرت ها شکست خورد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: یکی از عواملی که در پیروزی انقلاب نقش داشت شهادت آیت الله مصطفی خمینی بود، مرگ حاج آقا مصطفی برای حضرت امام بسیار سنگین بود اما رهبر کبیر انقلاب در بیانیه ای این ضایعه را به عنوان یکی از الطاف خفیه خداوند متعال ذکر کردند.

وی اضافه کرد: شهادت مرحوم حاج آقا مصطفی در مردم ایران حرکتی ایجاد کرد تا مسیر انقلاب را بهتر پیگیری کنند، در آن زمان که کسی جرأت سخن گفتن نداشت مراسم بسیار باشکوهی برای فرزند امام راحل گرفته شد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این که شهادت آیت الله مصطفی خمینی زمینه ساز حرکت انقلابی مردم ایران شد، گفت: بعد از شهادت فرزند امام حرکت از قم آغاز شد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب قم کانون انقلاب اسلامی به شمار می رود.

وی افزود: حرکت مردم برای انقلاب اسلامی نشأت گرفته از دیانت، ایمان و علاقه مردم ایران به اسلام بود، شهدای انقلاب حق عظیمی بر گردن مردم ایران دارند چرا که جان خود را در طبق اخلاص به پیشگاه الهی تقدیم کردند و اگر ایثار آن ها نبود شکست می خوردیم، شهدا و ایثارگران طاغوت را سرنگون کردند و سبب فتح و پیروزی در جنگ تحمیلی شدند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم تأکید کرد: شهدا و ایثارگران انقلاب را حفظ کردند و امروز همه مدیون این بزرگواران هستیم و باید پاسدار خون آن ها باشیم و از ارزش ها حفاظت کنیم./1323/پ۲۰۲/ی

 

ارسال نظرات