۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۵۳۳۴۲۸

تکه تکه های قلب زائران اربعین به یکدیگر پیوند می‌خورد

طرح « تکه تکه های قلب من با تو ای حسین» ویژه زائران پیاده اربعین حسینی در تبریز اجرا می شود.
تکه تکه های قلب من با تو ای حسین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، احد فلاحی، مدیرعامل سازمان گلزار شهدا و آرامستان های تبریز عصر امروز در نشست خبری با  اصحاب رسانه در تبریز از اجرای طرح « تکه تکه های قلب من با تو ای حسین» ویژه زائران پیاده اربعین حسینی در تبریز خبر داد و اظهار داشت: این طرح به پیشنهاد بعثه مقام معظم رهبری برای نخستین بار در شهر تبریز اجرایی خواهد شد.
وی با بیان این‌که شعار امسال همایش جهانی اربعین «احب الله من احب حسینا» است، خاطرنشان کرد: پیاده‌روی میلیونی شیعیان جهان که به یک حرکت مردمی تبدیل شده است؛ امروز فرهنگی جریان‌ساز در سراسر عالم است که بایستی مورد توجه متولیان فرهنگی قرار گیرد.
وی با بیان این‌که سال گذشته طرح نائب الشهید با هدف این‌که هر زائر اربعین نائب الزیاره یک شهید در زیارت اربعین باشد، اجرایی شده است، گفت: امسال « تکه تکه های قلب من با تو ای حسین» اجرایی می شود، با این توضیح که 5 هزار کاشی متبرک به عنوان «لبیک یاحسین» در بسته هایی ویژه تهیه شده و در اختیار هر زائر اربعین قرار می گیرد.
فلاحی ادامه داد: زائران اربعین پس از متبرک کردن در حرم حضرت سیدالشهدا(ع) آن را در اختیاز سازمان آرامستان شهرداری تبریز قرار می دهند، که پیش بینی می شود 3700 کاشی های در ابعاد 10 در 10 سانتی متر در کنار یکدیگر جیدمان خواهد شد و در نهایت یادمان اربعین در تبریز احداث می شود.
وی یادآور شد: به وسیله همین کاشی‌ای متبرک عبارت «اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ» به صورت کتیبه ای به خط کوفی آماده و در یادمان اربعین به خواهد رفت، این طرح در آستانه رویداد مهم تبریز 2018 اجرایی می شود که هر شهروند تبریزی می تواند حامل پیام این رویداد مهم در سفر اربعین باشد.
مدیرعامل سازمان گلزار شهدا و آرامستان های تبریز افزود: برای تمامی مسؤولان استان و نماینده ولی فقیه یک از بسته کاشی‌های طرح به صورت نمادین اهدا خواهد شد و قرار است مراسم بزرگی برای بدرقه زائران اربعین در جوار گلزار شهدا شود./935/پ
۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات