۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۵۳۳۵۲۷
مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی:

نمایشگاه کتاب تبریز به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: در پی تأخیر ١٥ روزه در برگزاری نمایشگاه کتاب، برپایی این نمایشگاه با چنان مطالبه ای از سوی فرهنگ دوستان مواجه شد که به زعم ما این نمایشگاه به هیچ وجه تعطیل بردار نیست.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و نهمین نمایشگاه مطبوعات آذربایجان شرقی اظهار داشت: برپایی نمایشگاه کتاب تبریز امروز به یک مطالبه عمومی در منطقه تبدیل شده است.
وی با تقدیر از اهتمام و هم‌افزایی نهادها و اصحاب فرهنگ برای برگزاری باشکوه‌تر این نمایشگاه خاطرنشان کرد: امسال پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز با دستور ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابعادی گسترده تر بخصوص در حوزه بین المللی برگزار می شود.
محمدپور با اشاره به این‌که تاخیر ١٥ روزه در برگزاری نمایشگاه کتاب با چنان مطالبه ای از سوی فرهنگ دوستان مواجه شد که به زعم ما این نمایشگاه به هیچ وجه تعطیل بردار نیست، تصریح کرد: باید در سال های آینده این رویداد مهم فرهنگی منطقه با حمایت و پشتیبانی بیشتری برگزار شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی از حضور نزدیک به هزار ناشر و فعال نشر داخلی با ١٢٠ هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه خبر داد و گفت: مطابق تدبیرات اندیشیده شده، این تعداد عنوان کتاب ارائه شده در نمایشگاه، کتاب‌هایی است که در طی چهار سال اخیر منتشر شده اند.
وی از حضور ٢١ کشور خارجی در بخش بین الملل پانزدهمین نمایشگاه کتاب تبریز خبر داد و تصریح کرد: در این رویداد، بیش از ٣٢ هزار عنوان کتاب که از سال ٢٠١٠ به این سو منتشر شده‌اند در نمایشگاه ارائه می‌شوند که امسال در جوار این بخش از نمایشگاه کتاب شاهد برگزاری کارگاه های مختلف خواهیم بود.
محمدپور در ادامه از حضور ناشران حوزه رسانه های دیجیتال و ارائه آثارشان در نمایشگاه خبر داد و گفت: بخش نمایشگاه مطبوعات و رسانه های گروهی مکتوب و دیجیتال و خبرگزاری ها و پایگاه های خبری در قالب ٦٥ غرفه، از دیگر بخش‌های پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به نامگذازی سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال، از حضور فعال معاونت برنامه ریزی استان در نمایشگاه خبر داد، خاطرنشان کرد: امسال بن حمایتی خرید کتاب از مبلغ یک میلیارد و ٢٠٠ میلیون تومان سال گذشته به یک میلیارد و ٥٠٠ میلیون تومان افزایش یافته است.
گفتنی است، پانزدهمیمن نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز و نهمین نمایشگاه مطبوعات آذربایجان شرقی از دوم تا هفتم آبانماه جاری از ساعت ١٠ صبح الی ٢٠ در نمایشگاه بین المللی تبریز برپاست./935/پ
۲۰۳/ب۲

 

ارسال نظرات