۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۵۳۳۵۳۳
اربعین؛

اربعین بزرگترین رزمایش مردمی در طول تاریخ است

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) تفرش با اشاره به این نکته که اربعین بزرگترین رزمایش مردمی در طول تاریخ است، گفت: رزمایش پیاده روی اربعین حسینی به یک جریان تبدیل شده؛ اما رسانه های بیگانه به پوشش خبری آن نمی پردازند.
اربعین حسینی

حجت الاسلام محسن تقی زاده مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) تفرش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان آن که زیارت اربعین، شعار یا لثارات الحسین و لبیکی به هل من ناصر ینصرنی است، گفت: حرکت امام حسین(ع) و پیام ایشان جریان ساز شده است و امسال اربعین حسین بن علی(ع) باشکوه‌ تر از روز عاشورا برگزار می شود. 

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) تفرش با بیان این نکته که زیارت اربعین یکی از نشانه های مومن شناخته شده است، بیان کرد: یکی از مهمترین و بزرگ ترین امتیازات واقعی کربلا، نهضت امام حسین علیه السلام و عزاداری اباعبدالله این است که پیاده روی اربعین حسینی از حالت همایش خارج شده و به رزمایش تبدیل شده است.

گردهمایی اربعین حسینی زنگ خطری برای بیگانگان

حجت الاسلام تقی زاده ادامه داد: عزاداران از زیر سقف ها، تکیه ها و حسینیه ها خارج شده و در محله ها، خیابان ها و سطح جامعه به صورت یک رزمایش خود را نشان می دهند.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) تفرش با اشاره به این نکته که اربعین بزرگترین رزمایش مردمی در طول تاریخ است، اظهار داشت: رزمایش پیاده روی اربعین حسینی  به یک جریان تبدیل شده است که رسانه های بیگانه به پوشش خبری آن نمی پردازند.

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این نکته که گردهمایی اربعین حسینی از طریق رسانه های بیگانه و استکبار نمایش داده نمی شود، گفت: گردهمایی اربعین حسینی زنگ خطری برای بیگانگان و مستکبران جهان است.

اربعین حسینی از طریق فضای مجازی در جهان مخابره شود

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) تفرش یکی از آداب حضور در پیاده روی امام حسین علیه السلام را معرفت دانست و بیان کرد: عزاداری، گریه و اشک بر حسین بن علی علیه السلام اجر و ثواب زیادی دارد، اما نکته مهم این است که باید با عمل همراه باشد، تکلیف ما با عزاداری کردن بر حسین بن علی(ع) تمام نخواهد شد بلکه عزای سیدالشهدا(ع) ابتدای راه است.

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این نکته مهم که مسلمان نباید به گریه، ناله و پیاده‌روی بسنده کنند، تشریح کرد: پیاده روی اربعین حسینی باید در قالب فیلم، تصویر و رسانه قرار بگیرد و از طریق فضای مجازی در جهان مخابره شود تا صدای مظلومیت شیعه به گوش دنیا برسد.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) تفرش با تاکید بر این که پیاده روی اربعین حسینی باید سوال "حسین کیست؟" را در ذهن جهانیان ایجاد کند، گفت: گردهمایی اربعین حسینی باید این سوال را در ذهن مردم جهان ایجاد کند که چه رویدادی سبب اتحاد میان مسلمانان بیش از 1400 سال شده است، ایجاد شدن این سوال در ذهن دنیا سبب حرکت خواهد شد.

قمه زدن سبب نفرت و انزجار جهانیان از اسلام می شود

حجت الاسلام تقی زاده تاکید کرد: پیاده روی اربعین حسینی یک تظاهرات و اعتراض مدنی است.

وی با اشاره به این نکته که قمه زدن از اعمالی است که سبب نفرت و انزجار جهانیان از اسلام می شود، بیان کرد: اگر حس تنفر از اسلام و مسلمانان در دنیا ایجاد شود، مردمجهان به سمت قیام حرکت نخواهند کرد.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) تفرش با اشاره به فرموده حضرت زینب(س) به یزید، بیان کرد: آن حضرت فرمود: هر تلاش و کوششی که داری به کار ببر اما مطمئن باش که نمی توانی برادر مرا بکشی و بمیرانی.

رمز ماندگاری نهضت حسین بن علی در طول تاریخ بشریت

حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به این نکته که حسین بن علی علیه السلام حذف شدنی نیست، گفت: یزیدیان تصور می‌کردند که با شکست مسلمانان قادر خواهند بود که بر حسینیان حکومت کنند، اما غافل از این بودند که خون سیدالشهدا(ع) فریادی برای رسیدن آرمان‌های امام حسین(ع) به گوش جهانیان خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) تفرش در ادامه با بیان این نکته که در طول تاریخ افراد زیادی کشته شده و ماندگار نبوده اند، اظهار داشت: رمز ماندگاری نهضت حسین بن علی علیه السلام در طول تاریخ بشریت این است که از سوی پاک ترین و درست ترین انسان های زمین انجام شده است./842/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات