۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۵۳۳۵۳۸
مدیر حوزه علمیه مازندران:

طلاب حوزه، حافظان اساس شریعت در جامعه هستند

حجت الاسلام والمسلمین طاهری طلاب را حافظان اساس دین و ارزش های اسلامی در جامعه معرفی کرد و با بیان این که مبانی دینی در طول تاریخ با تلاش های چنین شخصیت هایی حفظ شده است، گفت: امروز نیز برای حفظ و حراست از دین و آرمان های آن نیازمند حضور طلاب حوزه های علمیه در وسط میدان هستیم.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلیمن ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در بازدید از حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با بیان اهمیت تحصیل در حوزه، این فرصت به وجود آمده را یک لطف الهی دانست و بر ضرورت بهره گیری مناسب از این فرصت در جهت رضایت الهی تأکید کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران، جوانی را بهترین فصل زندگی یک انسان برشمرد و رسالت طلاب در این ایام را تحصیل و تهذیب و استفاده از همه لحظات زندگی دانست و افزود: نباید این فرصت ارزشمند کسب علم دین به راحتی از دست برود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید براین که همه باید شکرگذار این فرصت طلایی باشیم، خاطرنشان کرد: امروز یکی از بهترین راه های حمایت و تقویت دین تحصیل در حوزه های علمیه است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب حوزه نباید دغدغه ای جز علم آموزی و کسب تقوا داشته باشند، تصریح کرد: اگر خدای ناکرده طلاب مسیری غیر این موضوع گام بردارند به آن جایگاه ارزشمند دست پیدا نخواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با تأکید براین که مبنای همه برنامه های طلاب حوزه های علمیه باید اعتقادی و اخلاقی باشد، تصریح کرد: طلابی که توجه به مباحث اخلاقی و تهذیبی را جزء اولویت های خود در حوزه قرار دهند به طور حتم به مدارج عالی را کسب خواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلابی که تهذیب نفس را بیش از دیگر مسائل مورد توجه قرار می دهند به طور حتم از رشد علمی قابل توجهی برخوردار خواهند بود، خاطرنشان کرد: طلاب حوزه باید با توجه و بهره گیری از سیره علما و بزرگان دینی در جهت کسب آموزه های علمی و اخلاقی در حوزه همت بیشتری داشته باشند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که یک طلبه مهذب به سرعت مسیر رشد و تعالی در حوزه را طی خواهد کرد، تصریح کرد: اگر به سیره عملی علما و بزرگان دینی نگاه بیاندازیم می بینیم این شخصیت های بزرگ و تأثیر گذار همواره توجه به مسائل اخلاقی و تهذیبی را جزء اولویت های خود می دانستند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که طلاب رسالت سنگینی را پس از آموختن علوم حوزوی در جامعه بر عهده خواهند داشت، تصریح کرد: هر طلبه وقتی در جامعه به تبلیغ دین می پردازد، زمینه دینداری مردم را فراهم خواهد کرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب باید خوب بیاموزند تا بتوانند علم دین را به مردم منتقل کنند، خاطرنشان کرد: رسالت امروز طلاب آموختن و شناخت صحیح و فراگیر از دین و در ادامه انتقال آن به جامعه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اگر طلبه شناخت مناسبی از دین نداشته باشد نمی تواند در جامعه اثرگذار باشد، تصریح کرد: طلاب و روحانیان حوزه نقش یک راهنمای امین را در جامعه اسلامی برای مردم ایفا می کنند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که اگر نقش آفرینی و روشنگری های روحانیت آگاه نبود امروز جامعه در مسیر صحیح گام بر نمی داشت، خاطرنشان کرد: دادن آگاهی و بصیرت به جامعه همواره یکی از کارکردهای مهم روحانیت بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری طلاب را حافظان اساس دین و ارزش های اسلامی در جامعه معرفی کرد و با بیان این که مبانی دینی در طول تاریخ با تلاش های چنین شخصیت هایی حفظ شده است، افزود: امروز نیز برای حفظ و حراست از دین و آرمان های آن نیازمند حضور در صحنه طلاب حوزه  های علمیه هستیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلاب باید از مسائل حاشیه ای که ممکن است به رسالت طلبگی خدشه وارد کند به شدت پرهیز کنند، گفت: در حال حاضر هیچ رسالتی برای یک طلبه مهم تر از تقویت بنیه علمی و اخلاقی نیست.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که با بیان این که مسائل حاشیه ای و غیر ضروری یک طلبه را از رسیدن به آن اهداف متعالی حوزه دور خواهد کرد، خاطرنشان کرد: طلبه باید تنها دغدغه علم آموزی و کسب تقوا داشته باشد چون در غیر این صورت اسیر روزمرگی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره به این که متأسفانه برخی ها تنها برای کسب مدرک به حوزه های علمیه روی می آورند که کار بسیار اشتباهی است، تصریح کرد: حوزه جای اخذ مدرک نیست بلکه حوزه مکانی برای کسب علم دین و تقوا برای اصلاح جامعه است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که یک طلبه باید در کنار آموختن علم و تقوا، همچنین تلاش کند تا نظام حوزه را به خوبی بشناسد، خاطرنشان کرد: عدم شناخت صحیح از نظام و ساختار حوزه ممکن است در مسیر راه موجب سرگردانی یک طلبه شود.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که حوزه های علمیه نقشی کلیدی در هدایت جامعه بر عهده دارند، تصریح کرد: بسیاری از پیشرفت های دینی و فرهنگی امروز نظام اسلامی مرهون تلاش ها و از خودگذشتگی های حوزه و روحانیت در طول تاریخ است.

مدیر حوزه علمیه مازندران، خدشه دار کردن حوزه و روحانیت را نیز یکی از مهم ترین اهداف و برنامه های دشمنان و بدخواهان اسلام و انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: به همین دلیل طلاب باید در رفتار، اخلاق و اعمال خود توجه و مراقب بیشتری داشته باشند تا خدای ناکرده موجب سوء استفاده دشمنان نشود./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات