۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۵۳۳۵۵۳
اربعین؛

رسالت اصلی روحانیان در اربعین، معرفت افزایی جامعه و زائران است

نماینده ولی فقیه در دزفول گفت: رسالت اصلی روحانیت، علمای حوزه های علمیه و مبلغان در ایام اربعین حسینی این است که بتوانند در کنار شور و هیجان و ابراز عواطف عاشقان ثارالله، سبب معرفت افزایی زائران و اقشار مختلف جامعه شوند.
حجت الاسلام قاضی، امام جمعه دزفول.

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول و نماینده ولی فقیه در این شهرستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) و اربعین حسینی، اظهار داشت: امام حسین(ع) را باید با تمام ابعاد نهضتش و قیامش و نیز انقلاب خون بارش به مردم معرفی و تبیین کنیم که حسین بن علی(ع) نماد صلح، وحدت، انسانیت، شرافت و کرامت انسانی است.

نماینده ولی فقیه در دزفول در ادامه بیان داشت: با تبیین و معرفی شخصیت حسین بن علی(ع) و قیام عاشورا، تبلیغات شومی که علیه قیام عاشورا و اباعبدالله الحسین(ع) از برخی افراد ناآگاه رخ می دهد را خنثی کنیم.

امام جمعه دزفول تصریح کرد: شور و عشق حسینی و نیز جوشش قلب ها و برافروخته شدن احساسات  و عواطف انسانی در واقع نیاز به معرفت، شناخت و آگاهی دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دزفول ابراز داشت: شور و عشق و هیجان به سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) در ایام اربعین حسینی باید به سمت و سوی صحیح هدایت شود و موضوع معرفت این ایام اربعین حسینی باید به درستی برای همگان تبیین شود.

حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود: این کار شناخت و معرفت افزایی جامعه بر عهده کسانی است که علم، معرفت و دانش و نیز آگاهی را در دست دارند.

وی در ادامه بیان داشت: کار اصلی روحانیت، علمای حوزه های علمیه و مبلغان در ایام اربعین حسینی این است که بتوانند در کنار شور و هیجان و ابراز عواطف عاشقان ثارالله در ایام اربعین حسینی که در حقیقت قابل توصیف نیست، معرفت افزایی زائران و نیز اقشار مختلف جامعه را در سرلوحه خود قرار دهند و فتنه ها و دسیسه های دشمنان را خنثی کنند.

نماینده ولی فقیه در دزفول تصریح کرد: روحانیان و خطبا و نیز مبلغان باید در ایام اربعین حسینی اسلام ناب که اسلام حسینی و اهل بیت علیهم السلام است را به همگان معرفی کنند؛ زیرا در برخی از کشورها اسلام را به طور اشتباه و غلط برای مردم جهان معرفی کرده اند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی در پایان گفت: اسلام آمریکایی و اسلام لندنی که در برخی از کشورها برای مردم تبیین شده است، باید از سوی روحانیان و مبلغان تبیین شود تا مردم سمت آن اسلام نروند و دنبال روی اسلام ناب محمدی(ص) باشند./9453/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات