۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۵۳۳۵۷۳
امام جمعه بهشهر:

حوزه های علمیه باید پاسخگوی نیاز روز جامعه باشند

مسؤول حوزه علمیه بهشهر با تأکید براین که طلاب هر چه می توانند باید بنیه علمی خود را تقویت کنند، گفت: نیازهای جامعه هر روز با گذشته متفاوت است؛ به همین دلیل یک طلبه هر روز باید علم خود را به روز کند تا بتواند پاسخگوی نیاز جامعه باشد.
حوزه علمیه حجت الاسلام جباری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امروز در جمع طلاب باقرالعلوم(ع) خلیل شهر این شهرستان، طلاب حوزه را پیشگامان عرصه دفاع از دین معرفی کرد و گفت: طلاب باید همه توان خود را برای کسب علم به کار گیرند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب باید حافظ رسالت انبیاء و اولیای الهی در جامعه امروز باشند، افزود: نظام اسلامی بدون حضور و نقش آفرینی طلاب و روحانیان به نتیجه عالی خود دست نخواهد یافت.

مسؤول حوزه علمیه بهشهر با اشاره به این که طلاب باید آموخته های علمی خود را به شیوه ای اثرگذار در جامعه تبلیغ کنند، افزود: اگر طلاب و روحانیان به وظایف ذاتی خود که همان تبلیغ دینی است به خوبی عمل نکنند دشمنان مبانی دینی را خدشه دار خواهند کرد.

حجت الاسلام جباری با بیان این که طلبه ای که وارد حوزه می شود با خدای خود پیمان می بندند، خاطرنشان کرد: طلاب باید از همه ظرفیت های موجود برای کسب علم بهره گیرند و به پیمان خود با خداوند متعال پایبند باشند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که علم دین یکی از بهترین و اثرگذار ترین علوم در جهان هستی است، تصریح کرد: این بدان معنی نیست که دیگر علوم در جهان ارزش ندارند، بلکه این علم دین است که هم در دنیا و هم در آخرت برای انسان مفید خواهد بود.

مسؤول حوزه علمیه بهشهر در ادامه سخنان خود با بیان این که علوم امروز جهان مادی هستند، خاطرنشان کرد: تنها علمی که مادی نبوده و دنیا و آخرت انسان را نیز در بر خواهد گرفت، علم دین است.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که فراگیری صحیح علم دین و عمل به دستورات آن دنیا و آخرت ما را تضمین خواهد کرد، تصریح کرد: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از ارزش ها و مبانی دینی است و این رسالت حوزویان است تا این احکام ناب را به مردم منتقل کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شیوه انتقال احکام دینی خود از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: یک طلبه باید علمی که آموخته را به شیوه ای مخاطب پسند ارائه دهند تا مورد پذیرش کامل جامعه قرار گیرد.

امام جمعه بهشهر با  تأکید براین که طلاب باید در کنار آموختن علوم حوزوی به مسائل تهذیبی نیز توجه ویژه داشته باشند، تصریح کرد: علم و اخلاق در حوزه اگر در یک مسیر حرکت کرده و رشد کنند می توانند موجب تعالی و سعادت یک طلبه شوند.

حجت الاسلام جباری با بیان این که علما و مراجع بزرگ دینی همواره بر توجه حوزه های علمیه به مسائل اخلاقی توجه ویژه داشتند، خاطرنشان کرد: آموختن علوم دینی در حوزه بدون توجه به مسائل اخلاقی و تهذیبی کافی نیست.

مسؤول حوزه علمیه بهشهر بر ضرورت برگزاری دروس اخلاق به صورت مستمر در مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: باید از ظرفیت اساتید برجسته اخلاق به منظور بیان مسائل اخلاقی برای طلاب حوزه بهره گرفته شود.

امام جمعه بهشهر علمای بزرگ دینی مسائل اخلاقی ارزشمندی می توانند برای طلاب جوان مطرح کنند که مورد استفاده آنها قرار گیرد، تصریح کرد: طلبه جوان حوزه امروز نیازمند یک الگوی مناسب علمی و اخلاقی برای رشد و تعالی است، که بسیاری از علما و فقهای دینی جامعه می توانند الگوی مناسبی برای آنها باشند.

حجت الاسلام جباری با بیان این که یکی دیگر از وظایف طلاب مطالعه سیره علمی و عملی علمای دین است، خاطرنشان کرد: اگر طلاب به خوبی سیره و روش علما و بزرگان دینی را به خوبی مطالعه کنند به طور حتم در مسیر زندگی فردی و اجتماعی خود به هیچ عنوان دچار سردرگمی نخواهند شد.

مسؤول حوزه علمیه بهشهر با اشاره به این که با تأکید براین که باید بیشتر از ظرفیت علما و بزرگان دینی در تربیت و پرورش طلاب حوزه بهره گرفته شود، تصریح کرد: کلام نافذ علمای دین می تواند مسیر را برای حرکت طلاب جوان برای رسیدن به تعالی حقیقی هموار و روشن کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز دین در جامعه غریب است و این رسالت طلاب و حوزویان است که دین را از غربت خارج کنند، خاطرنشان کرد: دین و مباحث ارزشمند اسلامی باید در متن جامعه به خوبی نهادینه شود تا آحاد جامعه از آن بهره مند شوند.

امام جمعه بهشهر با تأکید براین که حوزه باید احکام دینی را به شیوه ای مناسب و قابل فهم در اختیار عموم جامعه قرار دهد، تصریح کرد: جامعه امروز به دلیل هجمه های وسیع دشمنان بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از مفاهیم ناب اسلامی است.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که امروز شبهات دینی بسیاری از سوی دشمنان بر علیه دین و مبانی ارزشی ما در جامعه ترویج می شود، خاطرنشان کرد: حوزویان تنها قشری هستند که می توانند با پاسخی مستدل و قانع کننده این شبهات را از متن جامعه رفع کنند.

مسؤول حوزه علمیه بهشهر با تأکید براین که طلاب هر چه می توانند باید بنیه علمی خود را تقویت کنند، تصریح کرد: نیازهای جامعه هر روز با گذشته متفاوت است و به همین دلیل یک طلبه هر روز باید علم خود را به روز کند تا بتواند پاسخگوی نیاز جامعه باشد./۱۳۱۷/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات