۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۵۳۳۵۷۵
معاون فرهنگی بنت الرسول الشتر:

اساتید بهترین الگوی تربیتی طلاب هستند

معاون فرهنگی مدرسه علمیه بنت الرسول الشتر با اشاره به نقش تربیتی اساتید در مدارس علمیه، گفت: اساتید بهترین الگوی تربیتی در مدارس هستند و در ارتقای اخلاق طلاب در کنار رشد علمی آنها نقش آفرین هستند.
خواهران طلبه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، فرشته شاهوردی، معاون فرهنگی مدرسه علمیه بنت الرسول الشتر، بعدازظهر امروز در جمع بسیجیان این شهرستان در جلسه انتخاب استادیار گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب حسینی است و باید در تبیین اهداف انقلاب روشن بینی و بصیرت داشته باشیم.

وی افزود: از شهید مطهری پرسیدند روشن بینی یعنی چه؟ شهید بهشتی در جواب پاسخ داد روشن بینی یعنی اینکه امام حسین(ع) در آن روز چیزهایی را در خشت خام می دیدند که دیگران در آینه هم نمی دیدند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه بنت الرسول الشتر با طرح این سؤال که این بصیرت که در مواقع فتته به درد ما می خورد برای چه کسانی است؟ آیا تنها انسانهای با سواد این قوه بصیرت را دارند؟ عنوان داشت: خیلی وقت ها انسانهایی علم آنچنانی نداشتند ولی در بزنگاه از خواص به مراتب بهتر عمل کرده و جلوتر افتادند.

وی بیان داشت: نمونه اش غلام ابی عبدالله الحسین در صحنه کربلا با وجود نداشتن سواد به مرحله والایی از بصیرت رسیدند و جان خود را در راه مولایش فدا کرد.

شاهوردی در ادامه با اشاره به نقش اساتید در موفقیت طلاب خاطرنشان کرد: اساتید در علم و اخلاق الگو و اسوه طلبه هستند و همواره باید در جهت ارتقای اخلاق طلبگی نقش آفرین باشند.

وی با اشاره به نقش اساتید در عرصه تعلیم و تربیت بیان داشت: کسی که تعلیم و تعلم می کند پاداش کسی را می برد که روز و شب در حال عبادت است.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه بنت الرسول الشتر بیان داشت: اساتید به عنوان الگوی تربیتی باید در جهت تبیین و ترویج ارزشها و اخلاق اسلامی بین طلاب نقش آفرین باشند./۹۴۵۹/پ204/ب1

ارسال نظرات