۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۵۳۳۶۱۲
دبیر مجمع علمای خراسان شمالی:

توجه به کار توأم با ابتکار زمینه‌ساز رهایی کامل از وابستگی است

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی گفت: توجه به کار و تولید توأم با ابتکار و نوآوری زمینه‌ساز رسیدن از حضیض ذلت و وابستگی به اوج قدرت و آزادگی و سرافرازی است.
حجت الاسلام قدیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، دبیر مجمع علمای استان خراسان شمالی، امروز در دیدار جمعی از مدیران اقتصادی استان، با اشاره به اهمیت کار و تولید در جامعه، اظهار کرد: اگر «کار» به مفهوم گسترده آن، با استقلال به معنای جامع آن، در کنار نوآوری و ابتکار قرار گیرد، یک ملت را می‌تواند به‌سرعت از حضیض ذلت و وابستگی به اوج قدرت و آزادگی و سرافرازی برساند.

وی با بیان اینکه کار جان‌مایه استقلال یک ملت است، افزود: رسیدن به استقلال بدون کار و تلاش مضاعف امکان‌پذیر نیست و در این راستا نوآوری، بستر شایسته‌ای است تا گام‌های جدی‌تر و جدیدتر با افق‌های روشن و دوردست‌تر شکل گیرد.

حجت‌الاسلام قدیمی خاطرنشان کرد: تأکیدهای مکرر رهبری در رابطه با مسائل اقتصادی و کار و تولید نشان‌دهنده جایگاه و اهمیت کار در پیشرفت مادی و معنوی جامعه دینی است.

وی ادامه داد: اگر کار با وجدان کاری و انضباط اجتماعی همراه باشد و کارگران ما کار را با علم و ابتکار و نوآوری و خلاقیت به هم درآمیزند، استقلال واقعی رخ می‌نماید و چهره کریه وابستگی در تمام ابعاد آن رخت برمی‌بندد.

حجت‌الاسلام قدیمی تصریح کرد: وابستگی ایران به غرب و رژیم گذشته، بر کسی پوشیده نیست و دست‌اندرکاران نوکر صفت رژیم سابق، ایرانی سرتا پا وابسته به انگلیس، سپس آمریکا ساخته بودند.

وی ادامه داد: در آن زمان ملت شریف ایران، زیر چکمه چپاولگران قرار گرفته بودند که سرمایه‌های ملی و انسانی او را به غارت می‌بردند و این‌گونه القاء می‌کردند که ایرانی‌ها نمی‌توانند مستقل باشند و باید زیر سلطه این و آن قرار گیرند.

حجت‌الاسلام قدیمی اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی و همت والای امام (ره) و کار و تلاش مردم غیور ایران، ایران با سه شعار، هویت خود را به جهان اعلام کرد و آن استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود.

وی با اشاره به شاخصه‌های استقلال و ملت مستقل از نظر رهبری، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: «ملت مستقل، یعنی ملتی که ارباب‌های آمریکایی یا انگلیسی یا روسی و امثال اینها، نمی‌توانند در سرنوشت او دخالت کنند و هر چه را به نفع خودشان است، انجام دهند و آنچه را به نفع این ملت است دور بیندازند، کشورهایی که مستقل نیستند، این‌گونه اند.»/9314/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات