۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۵۳۳۶۲۰

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

برگزاری آزمون سالانه حفظ قرآن در آذربایجان شرقی، تعریف ۵ مسیر گردشگری در منطقه تاریخی تبریز و برگزاری عصر خاطره «مجتهد مجاهد» در تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج البلاغه روز جمعه به صورت همزمان در مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان شرقی برگزار شد. این آزمون در رشته های حفظ کل، ۱۵ جزء و ثلث برگزار شد که دو نفر از طلاب در رشته حفظ کل در این آزمون حضور داشتند و سایر شرکت کنندگان از شهرستان های ملکان، مراغه، سراب و تبریز بودند.
شرکت کنندگان ابتدا در آزمون کتبی شرکت کردند و سپس آزمون شفاهی برای افرادی که حائز امتیاز کمتر از ۸۵ شدند برگزار شد. پذیرفته شدگان در این آزمون، از مزایایی همچون ارتقای شهریه مقام معظم رهبری و برخی مراجع عظام تقلید، بهره مندی از تسهیلات نهادهای حوزوی آموزشی و تبلیغی و امتیاز ویژه انتقال از شهرستان به حوزه علمیه برخوردار خواهند شد.


تعریف 5 مسیر گردشگری در منطقه تاریخی شهر تبریز
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با اشاره به تعریف پنج مسیر گردشگری در منطقه تاریخی شهر تبریز و پنج مسیر گردشگری در استان گفت: وظیفه و رویکرد دولت روان‌سازی امور در این حوزه است و بخش خصوصی باید برای استفاده حداکثری از فرصت مغتنم به دست آمده در سایه کسب عناوین جهانی برنامه‌ریزی کند.
مرتضی آبدار در نشست بررسی راهکارهای تسهیل تورهای ورودی با حضور مسؤولان ستاد برنامه‌ریزی و اجرایی تبریز۲۰۱۸ و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نگاه بخش دولتی معطوف به حمایت از بخش خصوصی در حوزه گردشگری است و تلاش برای کسب عناوین ملی و بین‌المللی در جهت معطوف شدن نگاه‌ها به تبریز صورت می‌پذیرد.
وی خاطرنشان کرد: تبریز ۲۰۱۸ یک فرصت تاریخی برای تبریز و استان است و نباید فراموش کرد که مسیر برای حرکت روبه‌ جلو در صنعت گردشگری باز است و باید از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها استفاده کنیم. با توجه به ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی در تبریز و استان با تمام توان برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری و جذب گردشگران داخلی و خارجی به استان اقدام کرده‌ایم.


برگزاری شب خاطره دفاع مقدس در استان 
چهارمین شب خاطره دفاع مقدس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان روز چهارشنبه سوم آبان ماه سال جاری از ساعت ۱۶ در محل سالن اجتماعات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان واقع در خیابان آزادی، نرسیده به چهارراه آبرسان، جنب پارک طوبی برگزار می شود.
این برنامه به همراهی جمیع نهادهای فرهنگی و با حضور رزمندگان، ایثارگران، خانواده های معظم شهدا، یادگاران و آزادگان هشت سال دفاع مقدس، مسئولان و عموم مردم برگزار خواهد شد. در چهارمین برنامه شب خاطره پنج تن از چهره های شاخص نیروی انتظامی استان که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند به ذکر خاطره ای از آن ایام خواهند پرداخت.
گفتنی است، برنامه فوق به همت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان آذربایجان شرقی و با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار می شود.


عصر خاطره «مجتهد مجاهد» در تبریز برگزار می شود 
دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی در آستانه سالگرد ترور شهید آیت الله سیدمحمدعلی قاضی طباطبایی(ره) عصر خاطره «مجتهد مجاهد» را برگزار می کند. عصر خاطره «مجتهد مجاهد»، از ساعت ۱۶ روز دوشنبه ۸ آبان در حسینیه هنر تبریز برپا می شود.
این برنامه، مروری بر خاطرات و مخاطرات حیات شهید آیت الله قاضی طباطبایی(ره) است که با حضور سیدمحمد الهی؛ مبارز و زندانی سیاسی قبل از انقلاب و از یاران نزدیک شهید قاضی و دکتر صمد اسماعیل زاده پژوهشگر انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد./935/پ
۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات