۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۵۳۳۶۸۹
اربعین؛

پیاده روی اربعین حسینی انقلابی معنوی است

نماینده ولی فقیه در لرستان پیاده روی اربعین حسینی را انقلابی معنوی خواند و گفت: حضور گسترده مردم در این پیاده روی نشان از اقتدار دین اسلام است و اربعین راه نجات بشریت از جهالت است.
امام جمعه خرم آباد

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با تبیین اهمیت و فضیلت زیارت اربعین بیان داشت: زیارت امام حسین(ع) معادل حج عمره است.

وی با بیان اینکه زیارت امام حسین(ع) معادل جهاد در راه خدا است، افزود: از جمله آثار زیارت امام حسین(ع) عمر زیاد و رزق و روزی فراوان است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه آمرزش گناهان از دیگر آثار مهم زیارت امام حسین(ع) است، عنوان داشت: اربعین حسینی فرصتی ارزشمند در جهت معرفی اسلام اصیل و ناب است.

وی با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع) در راستای معرفی اسلام ناب بود، افزود: از جمله ویژگی اسلام ناب ایجاد وحدت و یکپارچگی، بصیرت، روحیه مقاومت و استقامت، دشمن شناسی، تعبد و تعقل و طرفداری از قشر محروم است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به اینکه تمام بدبختی بشر از غفلت و جهالت است، گفت: اربعین حسینی راه نجات بشریت از غفلت و جهالت است.

وی با بیان اینکه فلسفه اربعین موجب زنده نگه داشتن یاد امام حسین(ع)، شهدا و بیعت مجدد با سیدالشهدا است، ادامه داد: اربعین حسینی موجب زنده نگه داشتن دین اسلام و مبارزه با توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب است.

امام جمعه خرم آباد در ادامه اربعین را تثبیت کننده ایمان خواند و اظهار داشت: از آثار و برکات مهم دیگر اربعین تداوم راه حسینی است، حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در ماندگاری نهضت حسینی به خوبی ایفای نقش کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه بالا بردن معرفت و بصیرت دیگر برکات اربعین است، یادآور شد: حضور گسترده مردم در پیاده روی اربعین حسینی اقتدار و قدرت اسلام را به رخ جهانیان می کشاند و اهمیت حضور پر شور مردم در جهانی سازی این نهضت حسینی نقش آفرین است.

پیاده روی اربعین انقلابی معنوی است

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی بیان داشت: ازدحام جمعیت و اجتماع عظیم عزاداران حسینی در کنگره عظیم پیاده روی اربعین نشان از عشق و ارادت مردم به راه شهدا و تبعیت از اهداف و آرمان های  امام شهدا است.

نماینده ولی فقیه در لرستان پیاده روی اربعین را انقلابی معنوی در جامعه عنوان کرد و افزود: مهم ترین پیام پیاده روی اربعین و حضور مردم در این همایش بزرگ نشان دادن اقتدار دین اسلام در دنیا است./9459/پ202/ب1

ارسال نظرات