۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۵۳۳۷۳۴
نماینده ولی فقیه در قزوین:

خداوند با بیان قصه‌های قرآن راه زندگی را به ما نشان می‌دهد

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه خداوند با بیان قصه‌های قرآن قصد دارد راه زندگی را به ما نشان دهد گفت: خداوند اینها را می‌گوید که ما روحیه پیدا کنیم قرآن نمی‌خواهد تنها قصه بگوید یا برای ما سرگرمی ایجاد کند؛ بلکه قرآن می‌خواهد راه زندگی را به ما نشان دهد.
حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن کریم که در شبستان امیرالمومنین(ع) مسجد النبی(ص) قزوین برگزار شد با اشاره به آیه هشتاد و هفت سوره انبیا گفت: خداوند متعال خطاب به پیامبر(ص) می‌فرماید و ذوالنون را یاد کن آنگاه که خشمگین رفت و پنداشت که ما هرگز بر او قدرتی نداریم تا اینکه در تاریکی‌ها ندا در داد که معبودی جز تو نیست پس تو منزهی و به راستی که من از ستمکاران هستم.

وی در ادامه با اشاره به استجابت دعای حضرت یونس هنگام قرار گرفتن در شکم نهنگ افزود: وقتی حضرت یونس(ع) در شکم نهنگ قرار گرفت خلوتی پیدا کرد و دعا کرد خدا او را نجات دهد پس خداوند متعال هم دعای او را مستجاب کرد و او را از اندوه نجات داد از این رو مومنان را هم اینگونه نجات می‌دهد.

این استاد تفسیر در ادامه با بیان اینکه خداوند با بیان قصه‌های قرآن قصد دارد راه زندگی را به ما نشان دهد اظهار کرد: خداوند اینها را می‌گوید که ما روحیه پیدا کنیم قرآن نمی‌خواهد تنها قصه بگوید یا برای ما سرگرمی ایجاد کند قرآن می‌خواهد راه زندگی را به ما نشان دهد قرآن می‌گوید پیش آمده است که دلت بگیرد و فشارهای زندگی تو را در تنگنا و تاریکی قرار دهد در چنین مواردی تو تنها و بی‌صاحب نیستی.

وی در ادامه با اشاره به نداشتن احساس حقارت و کوچکی در برابر مستکبران ابراز کرد: فرعون قوم خود را تحقیر و خوار کرد سپس آدم‌هایی که تحقیر شدند مطیع او شدند آنها به نوعی حالت اطاعت و انقیاد و احساس ذلت و خواری و کوچکی از خود نشان دادند و این حقارت را خودشان پذیرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با بیان اینکه کسانی که سخن شیطان را گوش کرده و به آن عمل می‌کنند هویت خودشان را از دست خواهند داد تصریح کرد: کسانی که حرف و سخن شیطان روی آنها تاثیر می‌گذارد یعنی باور می‌کنند که هیچ چیزی نیستند و چیزی هم ندارند خودشان را گم می‌کنند از این رو کسی که بی‌هویت می‌شود در مقابل اجانب احساس کوچکی می‌کند و آنها را بزرگ می‌بیند.

وی در پایان گفت: در فضایی که فرعون حکومت می‎کرد انسان‌های تحقیر شده آنهایی بودند که نتوانستند تفاوت میان موسی(ع) و فرعون را ببینند بلکه حتی نتوانستند به ربوبیت دروغین فرعون هم ایمان آورند و به رب العالمینی که موسی(ع) به آنها می‌گفت اعتماد و اتکال داشته باشند./873/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات