۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۵۳۳۷۸۹

همایش سه ساله کربلا در آستان حضرت معصومه برگزار شد

همایش سه ساله کربلا عصر امروز با اجتماع عظیم بانوان و دختران سه ساله در شبستان نجمه خاتون(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد.
حضرت رقیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش سه ساله کربلا عصر امروز در شبستان نجمه خاتون آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد.

در این مراسم بانوان و دختران سه ساله آنها با امام حسین(ع) و اصحاب عاشورا تجدید میثاق کرده و با امام حسین(ع) و حضرت رقیه(س) پیمان بستند که دختران خود را مانند حضرت رقیه(س) بر محور حجاب و عفاف تربیت کنند.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام وزیری، سخنران حرم حضرت معصومه (س)یتیم نوازی را سیره اسلامی و قرآنی اهل بیت(ع) عنوان کرد و گفت: یکی از مهم ترین حقوقی که خداوند بر ذمه مؤمنان قرار داده حق یتیم است و این حق باید از سوی مؤمنان به درستی ادا شود.

وی افزود: این حق به اندازه ای اهمیت دارد که انسان در اثر بی توجهی به آن مورد نکوهش حضرت حق قرار می گیرد.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که یزیدیان نه تنها به امام حسین(ع) بلکه به یتیمان ایشان نیز ترحم نکرده و حضرت رقیه(س) و سایر کودکان اصحاب عاشورا را به شدت در دوران اسیری مورد ضرب و شتم قرار دادند، گفت: یتیم نوازی فریضه است و همه باید نسبت به این اصل مهم اهتمام داشته باشند.

حجت الاسلام وزیری با تأکید بر این که قساوت قلب بدترین بیماری روحی است و به راحتی درمان نمی شود، یادآور شد: درمان قساوت قلب محبت به یتیم است و کسی که به یتیم رسیدگی کرده و در هنگام نیاز یتیم را تنها نگذاشته و به او پناه دهد خداوند در اثر این کار بهشت را بر او واجب کرده و قساوت قلب او را درمان می کند.

وی یادآور شد: فرهنگ یتیم نوازی باید در جامعه اسلامی از سوی مردم و مسؤولان احیاء شود.

لازم به ذکر است، در ادامه مراسم حاج رضا تحویلدار به ذکر مصایب حضرت رقیه(س) و کاروان اسیران کربلا برای بانوان حاضر در جلسه پرداخت و در مدح امام حسین(ع) و حضرت رقیه (س) برای بانوان مداحی کرد./968/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات