۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۵۳۳۸۰۳
نماینده ولی فقیه در لرستان:

آموزش عالی و آموزش و پرورش موتور محرکه کشور هستند

نماینده ولی فقیه در لرستان آموزش عالی و آموزش و پرورش را موتور محرکه کشور خواند و گفت: نظارت بر این دو دستگاه موجب سلامت جامعه می شود.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، امشب در دیدار با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با خرد و عقل جامعه در ارتباط است.

وی از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به عنوان کمیسیونی تخصصی یاد کرد و افزود: این کمیسیون چون با عقل و خرد سر و کار دارد، در این راستا مسؤولیتی سنگین بر دوش دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه چهره هایی که در این کمیسیون هستند، چهره های علمی، با تجربه، توانمند و منشأ بسیاری از تصمیم ها بوده اند، عنوان داشت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر دو دستگاه آموزش عالی و آموزش و پرورش نظارت دارد.

وی آموزش عالی و آموزش و پرورش را موتور محرکه کشور خواند و گفت: اگر مراکز آموزشی سالمی داشته باشیم جامعه ما نیز سالم خواهد ماند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه آموزش عالی و آموزش و پرورش در راستای سلامت فکری، نیروی انسانی، درست پرورش پیدا کردن نیروهای جوان مسؤولیت خطیری بر دوش دارند، یادآور شد: نظارت بر این دو نهاد کار بسیار سختی است و نظارت موجب سلامت جامعه می شود.

وی با اشاره به اینکه همه نظام های ما برخاسته از نهاد آموزش عالی و آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: اگر مراکز آموزش عالی سالمی داشته باشیم، جامعه ما سالم است.

پیشرفت کشور در گرو بالا بردن قدرت فکر و اندیشه است

امام جمعه خرم آباد در ادامه بالاترین قدرت را قدرت فکر و اندیشه خواند و بیان داشت: بالا بردن قدرت فکر و اندیشه موجب استقلال و پیشرفت کشور است.

وی با تأکید بر اینکه بالا بردن قدرت فکر و اندیشه در مقابله با دشمنان و جلوگیری از تعدی و تجاوز آنان نقش آفرین است، ادامه داد: باید در این زمینه حساسیت داشته باشیم، چرا با گذشت دو ماه از آغاز سال تحصیلی هنوز وزیر علوم نداریم.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به مسؤولیت مجلس خاطرنشان کرد: نظارت پیشرفته و احساس مسؤولیت کردن در این زمینه ضروری است، مجلس در برابر پیشرفت علمی کشور مسؤول است.

وی با اشاره به اینکه  بودجه مراکز آموزش عالی و آموزش و پرورش به دست اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس است، بیان داشت: باید خروجی این بودجه ها مشخص باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه با اشاره به اینکه پیشرفت کشور همواره خنثی کننده توطئه های دشمنان بوده است، ادامه داد: این مهم نباید فراموش شود.

جلوی حرکت دانشگاه به سمت تفکر غربی گرفته شود

وی در ادامه با یادآوری به اینکه سند ۲۰۳۰ بی سر و صدا اجرایی می شود، گفت: باید نظارت شود و اجازه نداد که  دانشگاه ها به سمت تفکرات غربی و لیبرالیستی حرکت پیدا کنندچراکه این موضوع مربوط به منافع ملی است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی بر ثبات نظام تعلیم و تربیت تصریح کرد و اظهار داشت: باید با نظارت و مسؤولیت پذیری جلوی به وجود آمدن تشویش ها گرفته شود./9459/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات