۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۵۳۳۸۱۶
حجت الاسلام والمسلمین رشاد:

حتی یک رساله علمی در تبیین افکار سید مصطفی خمینی نوشته نشده است

رییس شورای سیاست گذاری همایش «پاسداشت منزلت علمی و خدمات انقلابی آیت الله شهید مصطفی خمینی»، از فرزند امام خمینی(ره) به عنوان عالمی عامل و انقلابی نام برد.
حجت الاسلام والمسلمین رشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر صادقی رشاد در اختتامیه همایش «پاسداشت منزلت علمی و خدمات انقلابی آیت الله شهید مصطفی خمینی» که عصر امروز در سالن همایش های مدرسه دارالشفاء برگزار شد، با اشاره به نقش آیت الله سید مصطفی خمینی در برهه های حساس پیش از انقلاب عنوان کرد: این شخصیت برجسته همانطور که رهبر انقلاب اشاره کردند، شخصیت جامع الاطرافی است که متأسفانه نزد نسل جدید ناشناخته باقی مانده است.

وی افزود: سهم عظیم ایشان در انقلاب نزد نسل اول و دوم انقلاب به خوبی شناخته شده است، اما نسل جدید این موضوعات را نمی دانند و باید تلاش شود تا شخصیت علمی، انقلابی و مبارزاتی ایشان برای نسل جدید تبیین شود.

رییس شورای سیاست گذاری همایش «پاسداشت منزلت علمی و خدمات انقلابی آیت الله شهید مصطفی خمینی» تصریح کرد: با توجه به جایگاه برجسته علمی، انقلابی و مبارزاتی ایشان، متأسفانه هنوز یک رساله علمی در حوزه و دانشگاه در تبیین افکار ایشان نوشته نشده است که این موضوع نشان دهنده مظلومیت این شخصیت برجسته علمی و انقلابی است.

وی اضافه کرد: در یکسال بیش از 900 هزار رساله دکترا و پایان نامه ارشد در کشور نوشته می شود که از این آمار میلیونی تنها یک اثر و آن هم رساله خواهر ایشان درباره نوآوری های فلسفی در تفکر آیت اله شهید سید مصطفی خمینی است که به رشته تحریر درآمده است.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد نقش آیت الله سید مصطفی خمینی در برهه های حساس قبل از انقلاب را بسیار مهم توصیف و خاطرنشان کرد: ایشان هم یک شخص جامع از نظر علمی، برجسته به لحاظ عملی و مجاهدی بی نظیر از نظر انقلابی گری بود که نقش فوق العاده ای در انقلاب داشت.

وی ادامه داد: در روزهایی که امام در زندان بودند، وظیفه رهبری نهضت برعهده آیت الله شهید سید مصطفی خمینی بود و این موضوع نشان دهنده جایگاه برجسته ایشان در انقلاب است.

رییس شورای سیاست گذاری همایش «پاسداشت منزلت علمی و خدمات انقلابی آیت الله شهید مصطفی خمینی» تأکید کرد: امام راحل(ره) رحلت فرزند خود را از الطاف خفیه الهی دانستند و این موضوع آن زمان قابل درک نبود تا زمان پیروزی انقلاب این مسأله به همه اثبات شد.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد در پایان خاطرنشان کرد: هرچند که با رحلت ایشان، مرد بزرگی برای انقلاب از دست رفت اما خداوند شهادت ایشان را عاملی قرار داد تا انقلاب به اوج برسد و بنیاد 2500 ساله شاهنشاهی را درهم بپیچد./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات