۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۵۳۳۸۱۷
حجت الاسلام بهجت پور:

حوزه برای شناساندن جایگاه علمی آیت الله سید مصطفی خمینی تلاش کند

استاد حوزه و دانشگاه بر لزوم تلاش حوزه علمیه برای شناساندن جایگاه علمی آیت الله سید مصطفی خمینی تأکید کرد و گفت: متأسفانه جامعه علمی ما با این شخصیت گرانقدر آشنا نیستند.
حجت الاسلام عبدالکریم بهجت پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالکریم بهجت پور در اختتامیه همایش «پاسداشت منزلت علمی و خدمات انقلابی آیت الله شهید مصطفی خمینی» که عصر امروز در سالن همایش های مدرسه دارالشفاء برگزار شد با اشاره به زندگی آیت الله سید مصطفی خمینی عنوان کرد: ایشان 47 سال عمر کردند و در 27 سالگی به درجه اجتهاد رسیدند و در طول 20 سال فعالیت علمی خود تألیفات گرانبهایی را به یادگار گذاشتند.

وی افزود: عمده تألیفات ایشان محصول تدریس این عالم بزرگوار بوده است و تفسیر قرآن نیز مربوط به سالهای انتهای حیات ایشان و از سال 48 تا 56 در طول 8 سال درس تفسیر وی است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: 5 جلد کتاب تفسیری که از ایشان به یادگار مانده مربوط به سوره حمد و 46 آیه از سوره بقره است که این موضوع نشان دهنده این است که چه اتفاقات عظیم و ابعاد گسترده ای از مباحث در این کتاب ها بیان شده است.

وی پرداخت دقیق به شاخه های مختلف علمی را از ویژگی های برجسته تفسیر آیت الله سید مصطفی خمینی دانست و خاطرنشان کرد: در این کتاب تفسیری، در هر آیه و بخشی 11 شاخه علمی مورد بحث قرار گرفته و مباحث مربوط به آن مورد اشاره قرار گرفته است.

حجت الاسلام بهجت پور ادامه داد: ایشان به رغم اینکه در شاخه های مختلف علمی بحث کرده اند، اما غنای مباحث مطرح شده نشان می دهد که این مباحث در اوج پختگی و تسلط بر این دانش ها بیان شده است.

وی تأکید کرد: ایشان در تفسیر خود دایرة المعارف نگاری نکردند و مطالب بیان شده حاصل سخنان و تفکرات شخصی وی است و اگر هم به مطالب دیگران به صورت اندک اشاره شده است برای نقد بوده است.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: رزق ایشان این قرار داده شد که در پایان عمر شریفشان که عمر پختگی انسان است، محصول تمام دانش خود را در خدمت قرآن هزینه کنند.

حجت الاسلام بهجت پور در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه جامعه علمی ما با این شخصیت گرانقدر آشنا نیستند و نیاز است تا حوزه و جریان علمی آن تلاش کند تا حق ایشان به خوبی ادا شود./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات