۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱
کد خبر: ۵۳۳۸۳۱
آیت الله طباطبایی‌نژاد:

سخنان امام خمینی و رهبر انقلاب برخاسته از مبانی قرآن است

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، با انتقاد از اختصاص بودجه اندک به فعالیت‌های قرآنی این موضوع را نشان دهنده بی توجه مسؤولان به قرآن ذکر کرد و گفت: همه آنچه در حوزه سیاست از سوی امام خمینی و رهبر معظم انقلاب مطرح شده، برخاسته از قرآن کریم است حتی اگر ایشان آیات قرآن را صریح مطرح نکرده باشند.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، چهارشنبه شب در آیین اختتامیه جشنواره ایده‌های قرآنی، ضمن ابراز تأسف از اختصاص بودجه اندک در حوزه قرآنی، گفت: در زمینه فعالیت‌های قرآنی بودجه کافی مصرف نمی‌شود و ردیف بودجه‌ای نیز در این زمینه در نظر گرفته نشده است، این موضوع نشان دهنده عدم توجه نمایندگان مجلس و مسؤولان کشور به مسائل قرآنی است.

آموختن و آموزش دادن قرآن بهترین کار است

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، در ادامه به اهمیت تعلیم و نشر مفاهیم و مبانی قرآنی در جامعه اشاره کرد و افزود: بهترین کار این است که افراد قرآن را بیاموزند و آن را به دیگران نیز آموزش دهند.

وی با بیان اینکه متأسفانه هنوز به درستی نمی‌دانیم چرا امام خمینی فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است، تصریح کرد:  همه آنچه در حوزه سیاست از سوی امام خمینی و رهبر معظم انقلاب مطرح شده برخاسته از قرآن کریم است حتی اگر ایشان آیات قرآن را صریح مطرح نکرده باشند اما مبانی قرآنی در بطن کلامشان وجود دارد، به همین دلیل است که باید به فرمایشات و دستورات ایشان توجه داشته باشیم و از آن تبعیت کنیم.

امام جمعه اصفهان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، خاطرنشان کرد: قرآن فرموده است تا زمانی که از یهود و نصاری تبعیت نکنید و دست از دین خود نکشید آنها از شما راضی نخواهند شد، این یعنی حتی اگر انرژی هسته‌ای و نیروی نظامی خود دست بکشیم و آنها را تعطیل کنیم بازهم آمریکا و اسرائیل دست از توطئه علیه ما برنخواهند داشت.

مسلمانی که از یهود و نصاری تبعیت کند مسلمان نیست

آیت الله طباطبایی‌نژاد یهود و نصاری را همدست و هم پیمان یکدیگر عنوان کرد و گفت: مسلمانان نباید آنها را به عنوان ولی خود برگزینند، هرکسی از مسلمانان که با اینها باشد و به عنوان ولی آنها را بپذیرد دیگر از مسلمانان محسوب نخواهد شد، همانطور که امروز آل سعود جز جامعه اسلامی و مسلمانان محسوب نمی‌شود.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به دشمنی آل سعود با کشورهای اسلامی نظیر یمن، خاطرنشان کرد: افرادی که از استکبار در هراس هستند و در قلبشان مرض وجود دارد به سمت یهودیان و مسیحیان می‌روند، اینها اطلاع و اعتقادی به قرآن ندارند چرا که قرآن کریم می فرماید پیروزی نهایی با ما است اگر صبر و تقوی و دین داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید در راه دین مبارزه کنیم، اظهار کرد: اگر در راه این مبارزه شهید شویم به افتخاری بزرگ دست پیدا کرده ایم و اگر زنده بمانیم به پیروزی نهایی خواهیم رسید، اگر صبر و تقوا داشته باشیم از هیچ چیز نخواهیم ترسید وبه همین دلیل است که امام خمینی از چیزی ترس نداشتند./1304/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات