۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۲
کد خبر: ۵۳۳۸۳۲
رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان تهران:

الهام از الگوهاي شبكه هاي ماهواري عامل تعرض به روحانيت است

امام جمعه موقت ورامين در جمع عزاداران مصلای اين شهر با غلط خواندن الگوي جرياني كه امروز با استفاده از شبكه هاي ماهواره اي، فضايي انحرافي را ايجاد كرده‌اند، گفت: عده اي با الهام از اين برنامه ها به روحانيت تعرض مي كنند.
حجت الاسلام سيد محسن محمودي  ورامين

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، حجت الاسلام محسن محمودي گلپايگاني امام جمعه موقت ورامين شامگاه چهارشنبه همزمان با شام شهادت حضرت رقیه(س) در جمع عزاداران مصلای صاحب الزمان(عج) اين شهر با يادآوري اينكه در زمان معاويه انحرافات ريشه اي فرهنگي و اخلاقي فراواني شكل گرفت، گفت: امام حسين(ع) آن زمان چاره جز برچيدن آن انحرافات نديد و خود را ملزم به مبارزه با آنها دانست.

وي با بيان انواع انحرافات رايج در آن زمان ادامه داد: جامعه به شبهات و تخريب هاي مرتبط با اهل بيت گرفتار بود به طوري كه دشمن مي خواست خاندان پيامبر(ص) را بدنام كند تا آنها بين مردم مورد بي مهري قرار گيرند.

رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان تهران اضافه كرد: در تاريخ اسلام دشمنان به اعتقاد به مسئله جبر دامن مي زدند و امور خود را اراده پروردگار عنوان مي كردند و خود را مجري دستورات الهي مي دانستند.

امامت يك جايگاه رفيع الهي است

وي كمك به جعل خلافت الهي را از بزرگرترين انحرافات زمان بني اميه عنوان كرد و افزود: معاويه بعد از پيامبر(ص) جريان امامت را تبديل به خلافت كرد، يعني جايگاه آسماني، الهي و ملكوتي امامت را تبديل به جايگاه زميني و به اصطلاح خودشان مردمي كردند در صورتي كه مردم هيچ نقشي در آن نداشتند.

مدير حوزه علميه امام صادق(ع) ورامين با تأكيد بر اينكه امام و امامت يك جايگاه رفيع الهي و آسماني است و نه زميني، ابراز كرد: پيامبر(ص) به امر الهي مأمور به معرفي امام و تبيين جايگاه امامت به مردم شد.

وي با يادآوري اينكه خدا اين جايگاه را براي مردم قرار داده و به انتخاب مردم نيست، خاطرنشان كرد: اگر مردم امام را بپذيرند خودشان سود كرده‌اند در غير اين صورت در امامت آن بزرگواران خللي پيش نمي‌آيد چون خدا آنها را نصب كرده است.

سياست مزورانه بني اميه عامل انحراف افكار عمومي بود

حجت الاسلام محمودي سياست مزورانه بني اميه را عامل انحراف افكار عمومي در آن زمان دانست و اظهار داشت: معاويه مي‌خواست تا خود را به عنوان خليفه خدا جا بياندازد و اعلام مي‌كرد كه حرف من كلام خدا است و تخلف از حرف من كفر است.

وي با ذكر داستاني از انحرافات بني اميه اذعان كرد: وقتي در رأس يك جريان سياسي و فرهنگي آدم فاسد و مفسد قرار گيرد مردم دچار بدترين انحرافات مي شوند، معاويه 2 روز قبل از جنگ صفين كه قرار بود روز جمعه انجام گيرد به مردم گفت چون روز جمعه و در جنگ نمي شود نماز جمعه بخوانيم پس بياييد امروز نماز جمعه را بخوانيم و مردم منحرف آن زمان بدون اعتراضي نماز جمعه را چهارشنبه اقامه كردند.

استاد حوزه علميه، ترس، حماقت و طمع را عامل سكوت مردم در برابر انحرافات بني اميه برشمرد و اظهار داشت: چطور مردم آن زمان در برابر انحرافات مدعيان رهبري جامعه سكوت كردند؟ آيا امروز مي توان در برابر تفكرات خبيث خاندان آل سعود بي تفاوت بود؟

ترس، حماقت و طمع عامل سكوت مردم در برابر انحرافات بني اميه بود

وي با اشاره به انحرافات امروز آل سعود، تصريح كرد: به اسم اسلام تفكر انحرافي را در دنيا نهادينه مي كنند در حالي كه تفكر اصلي اهل سنت و شيعه اين نيست، فتواهاي عجيب سعودي حتي با فتواهاي اهل سنت هم سازگار نيست.

رئيس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان ورامين با بيان اينكه دشمن برای منحرف کردن نسل جوان ما با جنگ نرم وارد شده و در امور مختلف سرمایه گذاری کرده است، خطاب به جوانان حاضر در جمع گفت: بنگريد دنباله رو راه چه کسی هستيد، زیر پرچم چه کسی سینه می‌زنید!

تنها مدافع حقوق مردم روحانيت است

وي با غلط خواندن الگوي جرياني كه امروز با استفاده از شبكه هاي ماهواره اي، فضايي انحرافي را ايجاد كرده‌اند، بيان داشت: متأسفانه برخي با الهام از اين برنامه ها دست به خودكشي، حمله به ايستگاه هاي صلواتي و تعرض به روحانيت مي زنند.

امام جمعه موقت ورامين با اذعان به اينكه امروز اگر مدافعي از حق مردم وجود داشته باشد روحانيت است، مطرح كرد: با نفوذ شبكه هاي ماهواره اي، دشمن برخي را تحريك مي كند كه به روحانيتي كه داد مردم را مي زند هجمه وارد كرده و تعرض كنند.

آيا اين روحانيون مضروب شهروند نيستند؟ چرا مسؤولين از حقوق شهروندان دفاع نمي كنند؟

وي با اشاره به ضرب و شتم هاي روحانيت در چند روز اخير، از مديران و مسؤولين مدعي و مدافع حقوق شهروندي كه اكنون سكوت كرده اند گلايه كرد و مطرح كرد: آيا اين روحانيون مضروب شهروند نيستند؟ چرا مسؤولين از حقوق شهروندان دفاع نمي كنند و بي تفاوتند.

وي با بيان اينكه متأسفانه عده اي از مسؤولين بعد از به دست آوردن قدرت خود را گم مي كنند، اظهار داشت: چرا دستگاه قضايي فوراً متهمان را مجازات نمي كند؟ دستگاه قضا بايد بعد از قتل در اسرع وقت برخورد قاطع كند وگرنه در جامعه سنگ روي سنگ بند نمي‌ماند.

استاد دانشگاه عاملان اين شبكه هاي ماهواره اي را معاويه هاي زمان و رهروان بني اميه عنوان كرد و افزود: دشمن در صدد تحريك افكار عمومي و تخريب اعتقادات مردم هست، افراد را دنبال روشهاي غلط مي فرستند و مي خواهد با فساد اخلاقي و گرفتن غیرت از جوانان ما، نسل كنوني را از نهضت عاشورا دور كند،

عاملان شبكه هاي ماهواره اي رهروان بني اميه هستند

 وي تصريح كرد: امروز هم جنگ حق عليه باطل پابرجاست، امروز هم عمروعاص ها، يزيد و شمرها هستند كه توسط استكبار تأمين و تطميع شده و به جنگ اسلام ناب ترغيب مي شوند.

رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان تهران در پايان با يادآوري منطق عاشورا تصريح كرد: حسين(ع) به دنيا آموخت كه نبايد زير بار ظلم و ستم رفت حتي اگر قرار باشد در دفاع از حق جان و مالت را فدا كني، كربلاي حسين(ع) و نهضت عاشورا خط بطلاني بر تفكر سخيف معاويه بود./804/

ارسال نظرات